English

گیلان برای توسعه اراضی صنعتی خود فضای مناسب را داراست

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص توسعه اراضی صنعتی در استان گیلان گفت: استان گیلان برای توسعه اراضی صنعتی خود فضای مناسب را داراست.

گیلان برای توسعه اراضی صنعتی خود فضای مناسب را داراست

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، احمد علی شهیدی در خصوص عوامل موثر در توسعه شهرک های صنعتی اظهار کرد: ما شهرک های صنعتی را به صورت خیلی ساده به دو دسته شهرک های صنعتی تقاضا محور یا غیر تقاضا محور تقسیم می کنیم.

وی در خصوص هدف از ایجاد شهرک های صنعتی غیر تقاضا محور گفت: هدف از این کار ایجاد توازن منطقه ای است چون  دولت موظف است در مناطق محروم هم اشتغال زایی کند وحمایت های مستقیم و غیر مستقیم خود را در این زمینه ارائه نماید.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در ادامه افزود:  یکی از آن طرح هایی که  با حمایت های  دولت صورت گرفته است پوشاک روستایی است البته پنج طرح پایلوت در کشور قراراست اجرایی شود که اولین آن در این استان خواهد بود و قرار است در مناطق محروم  استان انجام شود.

وی در خصوص شهرک های صنعتی تقاضا محور بیان داشت: در جاهایی که تقاضا محور هستند مثل شهرک  صنعتی حسن رود انزلی ، توستان لاهیجان ، شهرک صنعتی سپید رود  هم ما شهرک صنعتی دایر کرده ایم ودراین مناطق هم به دنبال توسعه هستیم فقط در این مناطق محدودیت اراضی داریم  که حمایت و  جدیت  بیشتری را از دستگاه های اجرایی همراه  می طلبد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در ادامه بیان داشت: سازمان محیط زیست که شاید این دستگاه دولتی را بازدارنده بدانند اما  این دستگاه از نظر ما یک دستگاه همراه است و تا امروز خوشبختانه تمام همکاری لازم را با شرکت شهرکهای صنعتی داشته است.

شهیدی در خصوص تعامل و همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی در جهت پیش برد اهداف مدنظر بیان داشت: بنده اعتقاد دارم یک کشور باید همه بخشهایش همراه و  مطابق هم رشد  کند.

وی افزود: اگر صنعت رشد کند محیط  زیست و  سلامت مردم هم باید ارتقا پیدا کند اگر این همکاری انجام شود واین محدودیت اراضی را در استان گیلان با  نگاه علمی مرتفع سازیم می توانیم توسعه خوبی داشته باشیم.

وی افزود: در اولین گام مهم توسعه شهرک صنعتی سپید رود است، در این صورت  چیزی  حدود 30 یا 40 درصد اراضی صنعتی  استان در مجاورت شهر رشت و مجاورت ایستگاه راه اهن  خواهد بود که این برای موفقیت شهرک صنعتی لازم است و این شهرک با توجه به این مزیت ها بهترین شهرک صنعتی شمال کشور  خواهد شد و با آگاهی از روند رشد شهرک های صنعتی  کشور برای صنعت استان بخصوص شهرک صنعتی سپید رود  آینده روشنی را می بینم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه