English

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبر داد

تخلیه و بارگیری بیش از ۷۰۰هزار تن کالا در بنادر بندرلنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: طی هفت ماه نخست سال جاری در مجموع 739 هزار و 154 تن انواع کالا در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد.

تخلیه و بارگیری بیش از 700هزار تن کالا در بنادر بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "محمود صابری" افزود: در این مدت رشد چشمگیری را در شاخص های تخلیه و بارگیری کانتینری و ترانزیت کالاهای غیر نفتی داشته ایم.

وی بپیشرفت عملیاتی این بندر را از آثار و نتایج اجرای طرح توسعه دریایی و بندری و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری و امکانات و زیر ساخت های بندری دانست و گفت : توسعه اراضی بندر و رونق عملیات جابجایی کالا، نوید بخش ایجاد مشاغل جدید و شکوفایی اقتصادی در بندرلنگه خواهد بود.

وی، دعوت از تجار و صاحبان کالا و دیدار چهره به چهره با آن ها، بکارگیری خطوط جدید کشتیرانی، ارایه تسهیلات بندری و کاهش زمان تخلیه و بارگیری کالا را از جمله مهمترین شرایطی برشمرد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه تصریح کرد: در نتیجه فراهم شدن این شرایط و آماده بودن زیرساخت ها، از آغاز سال جاری تاکنون با تخلیه و بارگیری 2 هزار و 182 TEU کانتینر، رشد مطلوب 285 درصدی در این بندر محقق شده که دستاورد مهمی برای این مجموعه محسوب می شود.

صابری با اعلام اینکه طی هفت ماه نخست سال جاری در مجموع 739 هزار و 154 تن انواع کالا در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، 738 هزار و 674 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 480 تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد که در بخش غیرنفتی 52 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بندرلنگه و بنادر تابعه آن به 98 هزار و 340 تن رسید که نشانگر افزایش 128 درصدی است.

این مقام مسوول حجم صادرات کالاهای غیر نفتی را 493 هزار و 763 تن اعلام کرد و بیان داشت: این رقم در همسنجی با سال گذشته 61 درصد افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه