English

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه:

به دنبال توسعه روابط با بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: با ایجاد خطوط جدید تجاری کالا و توسعه روابط با بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس به دنبال شکوفایی تجارت دریایی در غرب هرمزگان هستیم.

به دنبال توسعه روابط با بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمود صابری" در نشست مشترک با نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبیین اهمیت و جایگاه استراتژیک بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی این منطقه اظهار داشت: اداره بنادر و دریانوردی لنگه با پوشش هفت بندر تجاری و مسافری از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، بر ۵۷۵ کیلومتر از نوار ساحلی با اهمیت و مهم کشور اعمال حاکمیت می کند.

وی از بندرلنگه به عنوان بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر کیش، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، لاوان، سیری و هندورابی یاد کرد و افزود: این بندر دارای کوتاه ترین فاصله نسبت به بنادر جنوبی با کشور امارات متحده عربی است و هم اکنون یکی از بنادر اصلی ترابری دریایی بار و مسافر ایران به بنادر این کشور است.

وی با اشاره به اجرای طرح های توسعه ای بندرلنگه در جهت رشد اقتصادی منطقه غرب هرمزگان بیان داشت: علاوه بر توسعه دریایی، طرح های عمرانی با هدف افزایش پسکرانه و اراضی پشتیبانی بندر در دستور کار قرار گرفته است که تحقق این طرح در افزایش عملکرد فعالیت های بندری و دریایی نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ابراز امیدواری کرد، با افزایش امکانات و زیر ساخت های بندری، ایجاد خطوط جدید تجاری کالا و توسعه روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس شاهد شکوفایی اقتصادی و تجارت دریایی در غرب هرمزگان باشیم.

صابری همچنین به اقدامات انجام شده در ایجاد فضای مناسب جهت حضور مردم شهرستان، تجار و صاحبان کالا در بندر چندمنظوره لنگه اشاره کرد و افزود: در گذشته فضای مناسبی برای حضور مردم شهرستان و ارباب رجوع وجود نداشت ولی با برنامه ریزی و اقدامات خوبی که طی سال های اخیر به انجام رسید، فضای مناسب و ایمنی فراهم شد و امروز شاهد فعالیت بندری در شأن مردم شهرستان بندرلنگه در غرب استان هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه