English

امام جمعه قم:

باید از ظرفیت‌های اربعین در راستای تبیین معارف اسلامی و مکتب تشیع استفاده کرد.

امام جمعه قم:همه ساله میلیون‌ها نفر از عاشقان و شیعیان سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین شهادت ایشان خود را به کربلای معلی می‌رسانند و امروز اربعین نماد عظمت شیعه است.

باید از ظرفیت‌های اربعین در راستای تبیین معارف اسلامی و مکتب تشیع استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری موج ازقم،امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد در سخنانی با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع) اظهار داشت تقوا سرآغاز بازگشت به سوی خداوند است و هر حکمت و پیروزی در سایه تقوا به دست می آید.

وی شهادت امام حسن مجتبی(ع) را یادآوری کرد و افزود: امام حسن(ع) مورد توجه و محبت پیامبر اکرم(ص) بوده و محبان امام حسن(ع) و زائران وی را بعد شهادت به بهشت بشارت داد امام حسن(ع) مسئولیت امامت را در شرایط سختی پذیرفته و به خاطر خیانت یارانش مجبور به صلح می‌شود و این اوج مظلومیت وی است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به سخنان توهین‌آمیز رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران، اظهار داشت: این روزها شاهد شنیدن اراجیف رئیس‌جمهور آمریکا علیه ملت ایران هستیم و اقدامات نابخردانه آن‌ها را می‌بینیم و آنچه که رهبر معظم انقلاب در سال‌های قبل مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا فرموده بودند را امروز در رفتار آمریکایی‌ها می‌بینیم.

وی تأکید کرد: امروز عملکرد آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که قافیه را باخته‌اند و ایران اسلامی امروز در منطقه در اوج قرار دارد و آمریکایی‌ها ضعیف شده‌اند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور افزود: آمریکا ایران را تحریم کرد اما قدرت دفاعی و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه چندین برابر شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: همه ساله میلیون‌ها نفر از عاشقان و شیعیان سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین شهادت ایشان خود را به کربلای معلی می‌رسانند و امروز اربعین نماد عظمت شیعه است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های اربعین در راستای تبیین معارف اسلامی و مکتب تشیع استفاده کرد.

وی با انتقاد از مشکلات به وجود آمده در زمینه اعزام زائران به مراسم اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: از مسئولان انتظار می‌رود که نسبت به اعزام زائران در اربعین اقدامات بهتری انجام دهند هرچند که از تلاش‌های آن‌ها تشکر می‌کنیم اما در گوشه و کنار گاهی شنیده می‌شود چون مردم نسبت به این مراسم اقبال دارند پس کرایه‌ها را دو برابر کنیم در حالی که مسئولان باید از این استقبال مردم که موجب عظمت مکتب تشیع می‌شود خوشنود باشند و برای رفاه حال زائران تلاش کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: کسانی که به زیارت اربعین می‌روند خوب است به نیابت از هر شهید زیارتی را انجام دهند چرا که این شهدا بودند که باعث شدند امروز مسیر کربلا به روی ما گشوده شود.

وی شهادت مصطفی خمینی را برکتی برای انقلاب دانست و یادآوری کرد: از نظر امام ایشان آینده انقلاب و اسلام بود و شهادت  ایشان جان تازه‌ای به نهضت انقلاب داده و یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 56 بود.

امام جمعه قم  شهید فهمیده نوجوان سیزه ساله را الگوی نوجوانان خواند و ابراز کرد: حسین فهمیده به شهدای کربلا اقتدا کرد و امیدواریم همه دانش آموزان به چنین درک و فهمی از دین و انقلاب رسیده و پیرو راه این بزرگوارن باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه