English

آیت‌الله نوری همدانی:

جبهه باطل از عاشورا و زیارت اربعین ترس دارد

یکی از مراجع تقلید گفت: همیشه جبهه باطل از عاشورا و زیارت اربعین ترس دارد ولی با این وجود زیارت اربعین سال به سال با جمعیت و شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

جبهه باطل از عاشورا و زیارت اربعین ترس دارد
به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار  و اعضای هیأت امنای موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم مقدسه اظهار کرد:‌ همیشه طرفداران حق با سلاح‌های معنوی و طرفداران باطل با سلاح‌های مادی گام برداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: غلبه، جلب توجه و بیدارگری به نفع اهل حق بوده زیرا امکانات و دارایی‌های معنوی تأثیر بیشتری دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در هر زمانی جباران، ستمکاران و مستکبران با عاشورا و اثرات آن مخالف هستند گفت: در دنیایی که «کل عرض کربلا و کل یوم عاشورا» محقق است؛ دشمنان سعی می‌کنند عاشورا را خاموش کنند. امسال در امارات، بحرین،  عربستان و مصر عزاداری قدغن بود و تنها در خانه به صورت خصوصی مجاز به عزاداری بودند ولی عزاداری به طور علنی جرم بود و عواقب سختی داشت.

وی عنوان کرد:‌ همیشه جبهه باطل از عاشورا و زیارت اربعین ترس دارد ولی با این وجود زیارت اربعین سال به سال با جمعیت و شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: مردم با وجود سختی‌ها خود را آماده می‌کردند و در اربعین دسته دسته به سمت کربلا می‌رفتند و مانوری در برابر دشمن بود.

وی با بیان اینکه زیارت و توجه به امام حسین(ع) برای دشمن سنگین است گفت: ائمه اطهار(ع) علاقه‌مند بودند که ولایت و ولایتمداری مسلمانان در برابر دشمن اظهار شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت جریان اربعین در دوران کنونی گفت:‌ 3 میلیون نفر در ایام حج در مکه حضور دارند ولی در اربعین 20 میلیون نفر جمعیت حضور پیدا می‌کنند. بر  اساس دین اسلام باید قدرت‌ و حقانیت خود را نشان دهید.

وی یادآور شد: ایران توانسته در نتیجه انقلاب شخصیت، عظمت و عزت خود را نشان دهد و روز به روز باید تجهیزات نظامی خود را اضافه کند تا اسلام با قدرت، عظمت و جرأت پیش برود.

آیت‌الله نوری همدانی ضمن خطاب قرار دادن اعضای این موکب گفت: در زیارت اربعین کارهای بسیار مهمی انجام می‌دهید و موکب شما با شکوه و عظمت است امیدوارم بتوانید عظمت اسلام را نشان دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه