English

همایش استانی سلامت بانوان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

به مناسبت هفته ملی سلامت، همایش استانی سلامت بانوان به همت مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه و گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه در رشت برگزار شد.

همایش استانی سلامت بانوان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، محمد حق شناس رییس هیات ورزشی پزشکی استان گیلان در همایش استانی سلامت بانوان گفت: امروزه با توجه به زندگی ماشینی، عدم تحرک فیزیکی، افزایش بیماری ها، دیگر ورزش به عنوان یک وسیله نمایشی یا قهرمانی نیست بلکه جز یک وسیله بهداشتی محسوب می شود.

حق شناس با اشاره به ساختار فعالیت بدنی، ورزش را سبب ارتقا سطح سلامتی انسان ذکر کرد و در این خصوص، ورزش همگانی را در راستای کسب سلامتی افراد مفید دانست.

وی ضمن ارایه گزارشی از تعداد بیمارانی که مبتلا به عروق کرونر قلب هستند، از سلامتی و امنیت به عنوان دو نعمت بزرگ نام برد و گفت: 13/5 میلیون نفر بیماری عروق کرونر قلب دارند و سالانه 1/5 میلیون نفر نیز از حمله قلبی رنج می برند.

 رییس هیات ورزشی پزشکی استان گیلان با بیان این که امروزه بیش از 30 میلیون نفر ( یک سوم جهان) دارای اضاف وزن می باشند، تصریح کرد: امروزه عدم مصرف انرژی توسط کودکان و ورزش در زمان کودکی، تماشای تلویزیون و بازی های رایانه ای بیش از حد، از دلایل اصلی شیوع بیماری در سنین پایین است.

همایش سلامت بانوان

وی افزود: چاقی در کودکان در اکثر نقاط جهان به مرحله اپیدمی رسیده است و علت این مهم، پرخوری و کم تحرکی در برنامه روزانه می باشد.

حق شناس داشتن برنامه ورزشی روزانه، کاهش اضطراب و افسردگی، ساخت و دوام استخوان ها، عضلات و مفاصل سالم ، کاهش خطر ایجاد سرطان روده بزرگ، کاهش فشار خون در افراد مبتلا به پرفشاری خون و ... از جمله مزایای فعالیت بدنی در سلامت انسان عنوان کرد.

 همایش استانی سلامت بانوان به همت مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه و گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با حضور جمعی از مسوولین و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسوولین دستگاه های اجرایی استان در محل سالن همایش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

 24 لغایت 30 مهرماه به عنوان هفته ملی سلامت بانوان ایران نامگذاری شده است و شعار امسال هفته مذکور "ورزش، نسخه رایگان سلامت زنان " می باشد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه