English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

ایجاد دبیرخانه مراکز رشد کشورهای جهان اسلام در حوزه سلامت

به منظور گسترش فعالیت ها و پژوهش های کاربردی حوزه سلامت در گیلان، نشست مدیران پارک علم و فناوری کشور های جهان اسلام در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزار شد.

ایجاد دبیرخانه مراکز رشد کشورهای جهان اسلام در حوزه سلامت

به گزارش خبرگزرای موج از رشت، شاهرخ یوسف زاده چابک ضمن خیر مقدم و تبیین جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای مسوولین پارک های علمی و فناوری کشورهای جهان اسلام، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دارا بودن 450 عضو هیات علمی،7 دانشکده و بالغ بر 5000 نفر دانشجو در رشته های مختلف پزشکی و پیراپزشکی پتانسیل بسیار خوبی برای تعامل و همکاری علمی با کشورهای جهان اسلام دارد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه راهبردی و سیاست های کلان دانشگاه علوم پزشکی و حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم ناگزیر هستیم جهت رشد علمی و تبدیل علم به ثروت با اساتید و نخبگان کشورهای مختلف علی الخصوص کشورهای اسلامی مراوده های علمی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: نشست مسوولین تعدادی از کشورهای اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان می تواند زمینه رشد و شکوفایی مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی را فراهم نماید و این امکان را برای اساتید و نخبگان دانشگاهی فراهم سازد تا توانمندی های پژوهشی، توریسم سلامت، راه اندازی مراکز تحقیقاتی مشترک و... را با مشارکت به انجام رسانند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مزایایی که این نشست می تواند داشته باشد ایجاد دبیرخانه مراکز رشد کشورهای جهان اسلام در زمینه های مختلف حوزه سلامت است که با همکاری پارک علم و فناوری استان گیلان در حال انجام است.

یوسف زاده اظهار داشت: در سال های اخیر پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی گیلان بالغ بر 20 اختراع و یافته های علمی در زمینه های مختلف به ثبت رسانده اند که همکاری بین کشورها می تواند در تجاری سازی این اختراعات و یافته ها بسیار اثر گذار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره ای  به تولیدات نانو تکنولوژی و بایو تکنولوژی  تصریح کرد: در این زمینه نیز بسیاری از کشورهای اسلامی همچون مالزی به جایگاه بسیار مطلوبی در سطح کشورهای اسلامی رسیده اند که می شود با همکاری دو جانبه یا چند جانبه در این زمینه ها نیز گام های موثری برداشت.

مجید متقی طلب رئیس پارک علمی و فناوری استان گیلان نیز در این نشست به توانمندی‌های علوم و فنون دانشگاه های استان گیلان اشاره ای کرد و گفت: استان گیلان دارای توانمندی‌های علمی فراوانی در خود دارد و دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با دارا بودن این همه افراد علمی و پژوهشی، یکی از توانمندی‌های استان است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به وجود نخبگان علمی و تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: بسیاری از دانشگاه‌های گیلان در سطح ملی و بین‌المللی مطرح هستند و فعالیت‌های آن‌ها در جوامع بین‌المللی مشهود و نمایان است. وی ادامه داد: این گونه نشست ها برای شناساندن توانمندی های علمی استان برای تجاری سازی و برند کردن برخی از یافته های علمی و تحقیقاتی بسیار موثر است.

در ادامه شادمان نعمتی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گزارشی از حوزه های پژوهشی و مراکز تحقیاتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای مدعوین ارایه کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای رسیدن به دانشگاه های نسل سوم گام های مثبتی در حوزه های مختلف علمی، علی الخصوص همکاری با شرکت های دانش بنیان بر داشته است. وی ادامه داد: ثبت 20 اختراع و 17 شرکت دانش‌بنیان در زمینه های تولید محصولات مختلف پزشکی در سال های اخیر از عملکرد مثبت حوزه سلامت در گیلان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه