English

رئیس دانشکده داورسازی علوم پزشکی هرمزگان خبر داد

نصب و راه اندازی ۳ دستگاه آزمایشگاهی در دانشکده داروسازی بندرعباس

رئیس دانشکده داورسازی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از نصب و راه اندازی سه دستگاه کروماتوگرافی با طیف سنج جرمی، کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا و جذب اتمی در بندرعباس خبر داد.

نصب و راه اندازی 3 دستگاه آزمایشگاهی در دانشکده داروسازی بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، امید صفا افزود: هر یک از دستگاه های مذکور در جهت ارتقاء سطح آموزشی و پژوهشی دانشجویان و انجام تحقیقات و مطالعات در علم داروسازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به کاربرد هر یک از دستگاههای موجود در این دانشکده ابراز کرد: دستگاه GC/mass از دو قسمت GC (کروماتوگرافی گازی) و Mass (طیف سنج جرمی) تشکیل شده است. این دستگاه برای شناسایی و تعیین مقدار اجزای موادی است که حالت فرّار دارند و یا به واسطه ترکیب با برخی واکنشگرها یا حلال های خاص، امکان فرّار بودن می یابند.

صفا اظهار داشت: دستگاه Atomic absorption (جذب اتمی) جهت تجزیه ترکیبات فلزی و همچنین محاسبه غلظت عنصر مجهول در محلول استفاده می شود. دستگاه مورد نظر از دقت، صحت، تکرارپذیری و سرعت بالایی برخوردار است.

رئیس دانشکده داروسازی بندرعباس با بیان اینکه دستگاه  HPLC (کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا) در جهت جداسازی مواد گونه ای غیر فرّار در زمینه های مختلف کاربرد دارد، گفت: کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا، مهمترین و متداول ترین روش کروماتوگرافی است.

صفا با اشاره به انتقال یک قطعه بند ناف جنین از بیمارستان خلیج فارس به دانشکده داروسازی بندرعباس، اظهار کرد: جداسازی سلول های بنیادی مزانشیمی از این بافت، در آزمایشگاه کشت سلول فعال گردید.

وی در پایان از دانشجویان علاقمند در حوزه پژوهش خواست با مراجعه با اساتید دانشکده به مطالعه و تحقیق در این رابطه بپردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه