English

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد:

اجرای طرح خانه های مسافر در ۶ شهرستان استان اصفهان

طرح خانه‌های مسافر در ۶ شهرستان غرب و جنوب اصفهان با هدف افزایش ظرفیت‌های اقامتی استان اصفهان اجرا می‌شود.

اجرای طرح خانه های مسافر در 6 شهرستان استان اصفهان

 به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: پس از انتخاب از میان متقاضیانِ راه‌اندازی خانه مسافر و گرفتن مجوز از میراث فرهنگی استان این طرح در شهرستان‌های لنجان، گلپایگان، خوانسار، شهرضا، فریدونشهر و چادگان اجرا می‌شود.

فریدون‌ اللهیاری با بیان اینکه خانه مسافر یکی از انواع واحدهای اقامتی است که بر حسب شرایط بومی و منطقه ای برای اسکان مسافران مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: این خانه می‌تواند شامل انواع ویلاها، خانه‌ها، اتاق ها، سوییت‌ها، آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های ییلاقی و عشایری باشد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آنها مجوز داده است.

وی هدف از راه‌اندازی خانه مسافر را افزایش ظرفیت‌های اقامتی استان دانست و گفت: با توجه به افق هدف افزایش تعداد گردشگران، تا سال 1404 هتل‌ها و مکان‌های اقامتی اصفهان هنوز پاسخگوی این ظرفیت زیاد جذب گردشگری نیست.

وی افزود: اقامتگاه بومگردی با هتل سنتی متفاوت است، به عبارتی اقامتگاه بوم‌گردی استفاده از یک ساختمان میراثی و یا سنتی با کاربری هتل نیست بلکه شامل یک خانه با زن و مرد بومی محل است که در کنار زندگی معمولی و پخت غذای محلی خود ما را مهمان می‌کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه این طرح از زمستان امسال اجرا می شودگفت: در این خانه‌ها به شکلی کاملا واقعی در یک زندگی بومی در محله یک شهر یا روستا قرار می گیریم و با فرهنگ، آداب زندگی و غذایی آن منطقه به شکلی کاملا واقعی روبرو می‌شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه