English

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد:

ظرفیت اقامت گردشگران در استان اصفهان به ۲۰ هزار تخت افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ظرفیت اقامت گردشگران در استان اصفهان به ۲۰ هزار تخت افزایش یافت.

ظرفیت اقامت گردشگران در استان اصفهان به 20 هزار تخت افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، فریدون الهیاری در آیین روز جهانی گردشگری اظهار داشت: روز جهانی گردشگری همواره فرصتی است تا گردهم آمده و بتوانیم در باب گردشگری و چگونگی توسعه آن به تبادل افکار بپردازیم.

وی افزود: پیام امسال دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی حکایت از آن دارد که هم اینک گردشگری به یک نیاز بین‌المللی تبدیل شده به گونه‌ای که امید می‌رود تا پایان سال 2030 میلادی یک میلیارد و هشتصد میلیون نفر گردشگر در جهان به سفر بپردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با شاره به لزوم توسعه گردشگری در ایران افزود: با توجه به این پیش‌بینی سازمان جهانی جهانگردی و مصادف بودن با اتمام برنامه‌های توسعه ایران امیدواریم شتاب کنونی توسعه گردشگری ایران همچنان ادامه یابد و ما به توسعه گردشگری پایدار دست یابیم.

وی با اشاره به توسعه گردشگری استان تصریح کرد: با توجه به اینکه گردشگری یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه استان شناخته شده توانسته‌ایم در حوزه اقامت، ظرفیت اقامت استان را از 10 هزار تخت در پایان سال 1391 به 20 هزار تخت افزایش دهیم و این در حالی است که با توجه به رشد شتابان گردشگری استان حتی توانسته‌ایم فراتر از این رفته و گونه جدیدی از گردشگری را در پهنه استان اصفهان در کنار گردشگری تاریخی و فرهنگی با عنوان طبیعت گردی رونق دهیم، بنابراین در نشست روز جهانی جهانگردی در تهران موفق به کسب رتبه برتر کشوری در امر طبیعتگردی شدیم.

الهیاری بیان کرد: هدف اصلی ما در این راستا، توسعه متوازن گردشگری در تمام نقاط استان است، لذا در اینجا جای دارد تا از همدلی و مساعدت مدیریت عالی استان به ویژه استاندار و معاونت‌ها و همچنین سایر مسوولان استان در این راستا تشکر و قدردانی کنیم.

در پایان این نشست از 35 نفر از فعالان گردشگری استان در حوزه های هتلداری، دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان گردشگری، پژوهش گردشگری، آموزش گردشگری، رسانه گردشگری و فرهنگ و گردشگری تجلیل به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی