English

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر:

تعزیه درودگاه دشتستان مستندسازی و مستندنگاری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه روز جهانی گردشگری با محور محرم برگزار می‌شودگفت: یکی از برنامه‌‌های مهم روز جهانی گردشگری در استان بوشهر مستندسازی و مستندنگاری تعزیه درودگاه دشتستان است.

تعزیه درودگاه دشتستان مستندسازی و مستندنگاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر امیرزاده با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی یکی از ویژگی‌های مهم استان بوشهر در عزاداری ائمه اطهار(ع) به ویژه سیدو سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) را عزاداری سنتی این استان دانست و اظهار داشت: برپایی سینه‌زنی سنتی همراه با سنج و دمام و صدای دلنشین نوحه‌خوانان و برپایی تعزیه در نقاط مختلف، از خصوصیات مراسم سوگواری مردم استان بوشهر است.

وی با تاکید بر ایجاد توریسم مذهبی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: به سبب جذابیت‌های مراسم عزاداری استان بوشهر هرسال شاهد مسافرت مردم از نقاط مختلف کشور به استان بوشهر هستیم که در این راستا ساماندهی گردشگری مذهبی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه امسال روز جهانی گردشگری با شعار «توسعه گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه» نام‌گذاری شده است تصریح کرد: روز جهانی گردشگری با محور محرم برگزار می‌شود که یکی از برنامه‌‌های مهم این روز، مستندسازی و مستندنگاری تعزیه درودگاه دشتستان است چراکه این مهم، یکی از مراسم‌های آیینی است که نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی دارد.

امیرزاده با بیان اینکه در ایام ماه محرم گردشگران بسیاری برای شرکت در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) به شهر بوشهر مسافرت می‌کنند افزود: جذابیت‌ مراسم عزاداری بوشهر زمینه توسعه گردشگری مذهبی را فراهم کرده است.

وی، از ثبت «گرده بخشو» به عنوان آثار ناملموس استان بوشهر در فهرست آثار ملی کشور خبرداد و گفت:گَرده بخشو که شیوه یا سبک خواندن جهانبخش کردی‌زاده «بخشو» از نوحه‌خوانان و مداحان مراسم آیینی بوشهر به عنوان آثار ناملموس استان بوشهر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم گردشگری برای رونق صنعت توریسم در استان بوشهر فراهم است خاطر نشان کرد: اکنون شش اقامتگاه‌های بوم گردی در استان بوشهر راه‌اندازی شده که بزودی دو اقامتگاه دیگر به این مجموعه افزوده می‌شود.

امیرزاده با بیان اینکه بافت تاریخی بوشهر می‌تواند به قطب گردشگری در کشور تبدیل شود تاکید کرد: تا پایان امسال اقامتگاه‌‌های بوم‌گردی استان بوشهر به 15 واحد افزایش می‌یابد که می‌تواند توسعه پایداری که مد نظر است، محقق کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه