English

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه:

هفته پژوهش فرصتی برای نمایش توانمندی‌های علمی کرمانشاه است

رضا رحیمی گفت: هفته پژوهش که 4 تا 10 آذرماه در دانشگاه رازی برگزار می‌شود، فرصتی بسیار مناسب برای ارائه توانمندی‌های عملی استان در حوزه‌های پژوهشی، فناوری زیست‌محیطی، پزشکی و دیگر حوزه‌ها است.

هفته پژوهش فرصتی برای نمایش توانمندی‌های علمی کرمانشاه است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رضا رحیمی در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان اظهار داشت: هفته پژوهش در سال جاری، برخلاف سال‌های گذشته به‌صورت یکپارچه و در یک مکان مشخص و با حضور تمامی دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. این تصمیم که در سطح کلان کشور اتخاذشده است مزیت‌هایی همچون صرفه‌جویی در هزینه‌ها و انسجام بیشتر برنامه‌ریزی‌ها را به دنبال دارد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: این برنامه باید به‌گونه‌ای برگزار شود که بتواند چهره علمی کرمانشاه را به‌خوبی در سطح ملی به نمایش بگذارد.

این مدیر ارشد اقتصادی استان انتخاب دانشگاه رازی به‌عنوان محل برگزاری هفته پژوهش را انتخابی درست ارزیابی کرد و گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی در محیط‌های دانشگاهی بستری مناسب را برای آشنایی بیشتر دانشجویان با آخرین دست آوردهای دنیای فناوری و ‍‍پژوهش فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا بااطلاع رسانی از طریق وسایل ارتباط‌جمعی، رسانه‌ها و تبلیغات گسترده در سطح شهر، زمینه حضور پررنگ مردم در این برنامه را نیز فراهم گردد. همچنین باید زمینه حضور دانش آموزان و کارآموزان فنی و حرفه‌ای را نیز فراهم کرد.

مهندس رضا رحیمی عنوان کرد: همچنین سازوکاری اندیشیده شود تا آخرین دست آوردهای پژوهشی و فناوری دستگاه‌های مختلف در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، پزشکی، محیط‌زیست و ... شناسایی و دسته‌بندی‌شده و زمینه حضور آن‌ها در هفته پژوهش فراهم شود.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه ادامه داد: در کنار این برنامه‌ها برگزاری یک مجموعه کارگاه در حوزه تجاری‌سازی، آموزش فرهنگ کار و غیره می‌تواند به پویایی هر چه بیشتر هفته پژوهش کمک کند. همچنین با بهره‌گیری از ویدئو کنفرانس می‌توان زمینه برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ با حضور دانشجویان و علاقه‌مندان و اساتید برجسته خارج از کشور را فراهم کرد.

وی با تأکید بر لزوم حضور جدی حوزه فن بازار در هفته پژوهش، اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی به‌عنوان متولی بخش فن بازار باید نقش پررنگی در این هفته داشته باشد و زمینه حضور واحدهای صنعتی صاحب تکنولوژی و فناور را در استان مهیا سازد.

وی با تأکید بر لزوم حضور تمامی فناوران برتر استان در هفته پژوهش اظهار داشت: از فناوران برتر خارج از مجموعه‌های دانشگاهی و مراکز رشد وادارات دولتی نیز برای حضور در این برنامه دعوت به عمل آید تا آن‌ها نیز بتوانند آخرین دستاوردهایشان را به مردم عرضه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه