English

معاون استاندار کرمانشاه:

عملکرد بانک‌ها درزمینهٔ پرداخت تسهیلات مصوب سفر رهبری به دولت گزارش می‌شود

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: تخصیص 20 میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری مصوب سفر رهبری زمینه‌ای را فراهم آورده تا با کاهش نرخ بهره بانکی، مشوقی برای سرمایه‌گذاری کارآفرینان استان در طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا ایجاد شود.

عملکرد بانک‌ها درزمینهٔ پرداخت تسهیلات مصوب سفر رهبری به دولت گزارش می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رضا رحیمی در نشست مشترک مدیریت ارشد استان و مدیران بانک‌ها در خصوص کمک‌های فنی و اعتباری اظهار داشت: بیکاری معضل اصلی استان کرمانشاه است و مدیریت ارشد استان تمامی توان خود را برای کاهش این معضل از راه‌ها مختلف ازجمله جذب کمک‌های فنی و اعتباری به کار گرفته است.

این مدیر ارشد اقتصادی استان افزود: در همین راستا با پیگیری‌هایی که سال گذشته صورت گرفت یک هیئت اعزامی از سوی دفتر مقام معظم رهبری اواخر سال گذشته به استان آمدند. بر اساس مصوبات این نشست مبلغ 20 میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان تخصیص یافت.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه عنوان کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته مبلغ 10 میلیارد تومان از کمک‌های فنی و اعتباری به طرح‌های اشتغال‌زا در حوزه صنعت و معدن اختصاص می‌یابد و 10 میلیارد تومان دیگر نیز در اختیار طرح‌های مشابه در حوزه کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی افزود: این اعتبارات فنی و اعتباری با منابع داخلی بانک‌ها تلفیق‌شده و در قالب وام‌هایی با نرخ بهره 3 تا 7 درصد پایین‌تر از نرخ مصوب در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

رضا رحیمی ادامه داد: کاهش نرخ بهره بانکی مشوقی برای حضور کارآفرینان استان خواهد بود و زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا طرح‌ها از توجیه‌پذیری مناسب‌تری برخوردار باشند.

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: بانک‌های کشاورزی و ملی برای پرداخت این تسهیلات اعلام آمادگی مناسبی داشتند و مقرر شد دیگر بانک‌هایی که مشکلاتی در این زمینه‌دارند هر چه سریع‌تر با رایزنی با شعب مرکزی این مشکلات و موانع موجود را حل کنند. بدیهی است عملکرد بانک‌ها درزمینهٔ پرداخت تسهیلات مصوب سفر رهبری به دولت گزارش می‌شود.

این مدیر ارشد اقتصادی استان تصریح کرد: مدیریت ارشد استان با جدیت موضوع پرداخت وام‌های کم‌بهره به کارآفرینان با بهره‌گیری از کمک‌های فنی و اعتباری را دنبال می‌کند و بانک‌ها نیز باید تمام تلاش خود را برای فراهم کردم زمینه پرداخت این وام‌ها به طرح‌های معرفی‌شده به‌کارگیرند.

وی در پایان اظهار داشت: اصل کمک‌های فنی و اعتباری مصوب سفر مقام معظم رهبری 100 میلیارد تومان است که امیدواریم مابقی این اعتبارات هر چه سریع‌تر تخصیص یابد و با کمک آن بخشی از معضل بیکاری استان را حل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه