English

استاندار هرمزگان در شورای آموزش و پرورش استان:

جایگاه نوزدهم آموزش و پرورش هرمزگان قابل قبول نیست/ضرورت افزایش سطح کیفی آموزشی استان

استاندار هرمزگان یکی از نیازهای آموزشی استان را افزایش سطح کیفی آموزشی دانست و گفت: باید سطح کیفی آموزشی هرمزگان افزایش یابد.

جایگاه نوزدهم آموزش و پرورش هرمزگان قابل قبول نیست/ضرورت افزایش سطح کیفی آموزشی استان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان به ضرورت جذب خیرین مدرسه ساز در استان اشاره کرد و اظهار داشت: باید آموزش و پروش تلاش کند دامنه مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان را افزایش دهد و یکی از راه‌های ارتقاء سطح زیر ساخت ها و فضاهای آموزشی استان استفاده از ظرفیت های مردمی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دولت در تلاش است که اولویت هایی مانند حقوق و مزایا، یارانه، بودجه امنیتی و انتظامی که برای امنیت کشور ضروری است را تامین کند باید بتوان در استان با استفاده از ظرفیت ها و توان مردمی مسائل را برطرف ساخت.

استاندارهرمزگان وضعیت فعلی آموزش و پرورش طبق آمار ارائه شده را نگران کننده دانست و عنوان کرد: آمار ارائه شده در شورای آموزش و پرورش استان خوشایند نبوده و نگرانی هایی وجود دارد که باید با رایزنی با وزارتخانه مربوطه و استفاده از ظرفیت های مردمی و خیرین آنها را حل و مرتفع کرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی واحدهای تولید و اقتصادی و نهادهای نظامی در پوشش بخشی از مشکلات حوزه آموزشی استان می تواند تا حدودی چاره ساز باشد.

ضعف آموزشی، دلیل عدم جذب نیروهای بومی در آزمون استخدامی

همتی دلیل پایین بودن پذیرفته شدگان آزمون جذب نیروی آموزش و پرورش استان را معیوب بودن سیکل آموزشی در هرمزگان عنوان کرد و افزود: اینکه افراد بومی نمی‌توانند در آزمون جذب نیروی آموزش و پرورش پذیرفته شوند به دلیل ضعف آموزشی استان است و زمانی که افراد به درستی آموزش نبینند نتیجه آن عدم قبولی در آزمون‌ها خواهد شد.

وی اضافه کرد: عدم قبولی نیروهای ماندگار و بومی در آزمون‌های جذب نیروی آموزش و پرورش، موجب جذب نیروهای غیربومی و غیر ماندگار در استان می‌شود که آنها نیز پس از تجربه اندوزی چند ساله استان را ترک و این سیکل همین گونه باقی می‌ماند.

استاندارهرمزگان یکی از نیازهای آموزشی استان را افزایش سطح کیفی آموزشی دانست و بیان داشت: باید سطح کیفی آموزشی هرمزگان افزایش یابد زیرا حتی اگر آموزش خوب و مطلوب به دانش آموزان در چادر نیز صورت گیرد می‌تواند مثمر ثمر باشد.

مقام عالی دولت در استان جایگاه نوزدهم را برای آموزش و پرورش هرمزگان نامطلوب دانست و گفت: جایگاه نوزدهم برای استانی مانند هرمزگان که دارای ظرفیت ها و ثروت خدادادی است قابل قبول نیست و این مجموعه باید با تلاش و برنامه‌ریزی تمام ظرفیت های خود را برای ارتقاء و رسیدن به 10 رتبه اول کشور به کار گیرد.

وی با بیان اینکه انتظاری که از تیم آموزش و پرورش استان دارم با سایر دستگاه ها متفاوت است، افزود: انتظار دارم که آموزش و پرورش استان با یک عزم جهادی بتواند وضعیت فعلی این مجموعه را ارتقاء بخشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه