English

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان؛

مشکلات آموزش و پرورش بخش توکهور و هشتبندی بررسی شد/ مشکل کمبود معلم نداریم

با حضور معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان به نمایندگی از استاندار هرمزگان مشکلات آموزش و پرورش بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب در جلسه شورای اداری این بخش بررسی شد.

مشکلات آموزش و پرورش بخش توکهور و هشتبندی بررسی شد/ مشکل کمبود معلم نداریم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری هرمزگان، علی رئوفی در خصوص علت ماموریت ناگهانی‌اش به بخش توکهورو هشتبندی شهرستان میناب گفت: شب گذشته در پی انتشار خبری از یکی از شهروندان هرمزگانی از بخش خبری 20:30 در ارتباط با عدم وجود معلم در پایه چهارم ابتدایی در دبستان شهید قاسم عسکری هشتبندی دو، از توابع بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب، جناب آقای دکتر همتی استاندار محترم استان که در ماموریت تهران بودند تماس گرفتند که سریعا به اتفاق  مدیرکل آموزش و پرورش استان ، فرماندار شهرستان ، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان و بخشدار منطقه در ساعت هفت صبح همزمان با زنگ مدرسه، در مدرسه فوق حاضر و معلم به کلاس برده شود تا دانش آموزان از درس بازنمانند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: گزارش پخش شده از بخش خبری 20:30 مربوط به ارسال خبر در هفته گذشته بود و علیرغم رفع مشکلات کمبود معلم در این دبستان و سایرمدارس بخش توکهور و هشتبندی که در تمامی پایه ها و در دو شیف صبح تمامی مدارس دایر می باشند بنابر تاکید  استاندار محترم  از این منطقه از نزدیک بازدید بعمل آمد.

وی با قدردانی از این نگاه استاندار هرمزگان به آموزش و پرورش  بیان داشت:  حسن نظر دکتر همتی  استاندار هرمزگان به  تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش که اساس هر جامعه و نظامی  است جای تقدیر و تشکر دارد.

رئوفی  خاطرنشان کرد: در پی دستور دکتر همتی در اولین ساعات صبح  به اتفاق مدیرکل آموزش و پرورش استان عازم شهرستان میناب و از مرکز شهرستان به اتفاق فرماندار و رئیس آموزش و پرورش شهرستان  عازم بخش توکهور و هشتبندی شدیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: در بدورود به این بخش شورای اداری بخش با هدف بررسی مشکلات فراروی نمایندگی آموزش و پرورش با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شد.

وی عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد برای حل مشکلات کمبود معلم در بلند مدت  در توکهور وهشتبندی شهرستان میناب اقدامات و شرایط  لازم برای جذب بومیان این منطقه با استفاده از بسته حمایتی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

رئوفی  افزود: برای حل کمبود مینی بوس برای  جابجایی دانش آموزان  این منطقه یک دستگاه مینی بوس از سوی اداره کل آموزش و پرورش به نمایندگی آموزش و پرورش  بخش توکهور وهشتبندی اهداء شد و همچنین مقرر شد چهار دستگاه دیگر با مشارکت شورای بخش ، شهرداری و شواری شهر با تسهیلات چهار درصد خریداری و در اختیار نمایندگی آموزش و پرورش منطقه برای به حداقل رساندن مشکلات جابجایی دانش آموزان  قرار گیرد.

وی در خصوص شرایط خاص بخش توکهوروهشتبندی شهرستان میناب به عنوان یکی از قطب های کشاورزی استان و مهاجر پذیر بودن آن افزود: شرایط بخش توکهوروهشتبندی به ویژه مدارس این منطقه در فصل کشاورزی به دلیل ورود گسترده مهاجران کشاورز از شهرستان های جنوب کرمان و شرق استان برای اشتغال و امرار معاش در اراضی کشاورزی این منطقه  که قریب به 20 هزار نفر می باشند ، ضروری است که شرایط و امکانات تحصیل فرزندان کشاورزان مهاجر که اکثر خانواده های محروم جنوب کرمان و شرق استان هستند فراهم گردد و امسال با اقداماتی که  از سوی آموزش و پرورش استان و شهرستان  بخش مهمی از مشکلات آموزش و پرورش در بخش توکهور وهشتبندی از قبیل کمبود معلم و فضای آموزشی نسبت به سال های گذشته کمتر شده است که زحمات مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان و کارکنان خدوم این دستگاه عظیم تعلیم و تربیت  در این زمینه جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در خصوص درخواست تکمیل نمازخانه های نیمه تمام و کمبود تجهیزات در مدارس بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب گفت: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام نمازخانه های و تجهیز مدارس این منطقه چند دستگاه کولر اسپیلیت ، میز و صندلی و فایل ویدئو پروژکتور و سایر تجهیزاتی که مورد نیاز است مدارس محروم منطقه است از سوی اداره کل اموزش و پرورش ، فرمانداری شهرستان میناب و شهرداری  در اسرع وقت اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

رئوفی خاطرنشان کرد : با هدف ریشه کنی اساسی مشکلات آموزش و پرورش بخش توکهور و هشتبندی مقرر شد  نمایندگی آموزش و پرورش این منطقه مشکلات را آسیب شناسی و به اتفاق مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میناب در شورای معاونین  اداره کل آموزش و پرورش  استان مطرح و راهکاری های منطقی در این زمینه پیشنهاد گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان همچنین از مدیران  بخش خبری 20:30  و صداوسیمای مرکز خلیج فارس نسبت به انعکاس مشکلات مدارس هرمزگان قدردانی کرد.

وی در پایان  از اقدام  شهروند خبرنگار هرمزگانی که نسبت به مطالبه گری و انعکاس مشکلات مدرسه اقدام نموده بود به نمایندگی از استاندار هرمزگان قدردانی کرد.

بازدید از دبستان شهید قاسم عسکری هشتبندی (2)  و حضور در جمع دانش آموزان این دبستان برنامه پایانی سفر معاون استاندار هرمزگان به بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی