English

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در همایش روز سالمند؛

سن امید به زندگی در کرمانشاه ۷۲ سال است

دکتر امید قادری در همایش روز سالمندان، اظهار داشت: سالمندی هم مانند سایر دوران زندگی نیازمند برنامه‌ریزی است.

سن امید به زندگی در کرمانشاه 72 سال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، قادری با اشاره به افزایش نرخ سالمندی به دلیل افزایش شاخص‌های امید به زندگی و رفاه اجتماعی، گفت: امروزه سن امید به زندگی به 72 سال رسیده است.

 دکتر قادری خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌های بهداشت جهانی جز کشورهای پیشرو هستیم.

 وی با اشاره به جمعیت 2 میلیونی استان کرمانشاه، افزود: از این جمعیت 165 هزار نفر سالمند هستند که بخشی از آنان نیروی فعال و برخی نیروهای تجربی هستند.

 دکتر قادری گفت: در سطح استان نیز از میان این افراد سالمند، دبیرخانه شورای سالمندان فعالیت خود را آغاز کرده و کارگروه‌های آن تشکیل‌شده است.

 وی با تأکید بر اینکه نباید تنها یک‌نهاد وظیفه ساماندهی سالمندان را بر عهده داشته باشد، افزود: همه نهادهای دولتی و خیرین باید کمک کنند تا برنامه‌ریزی مناسبی برای سالمندان انجام شود.

 دکتر قادری گفت: در سطح استان چهار مرکز روزانه سالمندان و پنج مرکز نگهداری شبانه‌روزی برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و توان‌بخشی وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه درصدد گسترش مراکز روزانه خدماتی به سالمندان هستیم، افزود: با اعتبارات اخذشده درصدد راه‌اندازی یک مرکز روزانه نگهداری سالمندان در جنوب شهر کرمانشاه هستیم.

 دکتر قادری با اشاره به اینکه در تلاش برای راه‌اندازی مجدد بنیاد فرزانگان با ساختاری جدید هستیم، گفت: کرمانشاه دارای بافتی عشیره‌ای است که در آن سالمندان از جایگاهی ویژه برخوردار هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه