English

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد

برگزاری همایش‌ طلایه‌داران حسینی در ۳ منطقه استان گلستان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: همایش‌های سه‌گانه منطقه‌ای طلایه‌داران در آستانه هفته احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر و ماه محرم در استان گلستان برگزار شد.

برگزاری همایش‌ طلایه‌داران حسینی در ۳ منطقه استان گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد ظهر امروز در سومین جلسه شورای معاونین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گلستان اظهار داشت: با همایش‌های سه‌گانه منطقه‌ای طلایه‌داران به استقبال هفته احیاء رفتیم.

وی افزود: این همایش‌ها، با منطقه‌بندی سه‌گانه استان به شرق، غرب و مرکز و به میزبانی شهرستان‌های بندرگز برای منطقه غرب، گرگان برای منطقه مرکزی و آزادشهر برای منطقه شرق استان و با حضور آقای توانایی برگزار شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان تصریح کرد: استفاده از بیانات وی و برگزاری این همایش‌ها تجربه خوبی بود و امیدواریم بتوانیم با برخی اصلاحات در اجرا، ازاین‌پس برنامه را حداقل 2 بار در سال اجرا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: درخواست داریم تا گروهی برای احصاء آسیب‌های محرم مانند ترک معروفات و بروز منکرات و خرافات در مراسمات و آئین‌ها توسط ستاد تشکیل‌ شود.

علی‌اصغر طهماسبی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گلستان هم در این جلسه از همکاری و هماهنگی موجود قدردانی کرد و افزود: زنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در همه مدارس استان و شهرستان‌ها به صدا درآمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان گلستان در ادامه گفت: در تفکر ما هر روز عاشورا و همه‌جا کربلاست. ما باید امربه‌معروف و نهی از منکر را از خودمان آغاز کنیم و نباید از یاد ببریم هدف امام حسین (ع) از نهضت چه بوده. تلاش برای امربه‌معروف و نهی از منکر، لبیک به ندای طلب یاوری است که امام حسین (ع) داشتند.

حسنی مدیرکل سازمان قضایی نیروی مسلح استان گلستان هم در این جلسه گفت: انتقاداتی از وضعیت جامعه و مصداق‌هایی از منکر و ترک معروف در نظام مدیریتی وجود دارد که ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر باید به آن‌ها بپردازد چرا که این موارد مطالبات مردمی است و در نظام اسلامی مردم‌داری از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریتی است.

مشکلات ترددی شهروندان

وی افزود: یکی از این موارد مشکلات ترددی شهروندان در برنامه‌های مناسبتی است. به‌عنوان نمونه رژه روز 31 شهریور سبب بسته شدن خیابان‌ها و بالطبع آن، مشقت برای مردم شد. هدف از برگزاری این مراسم، نمایش توان دفاعی کشور است و مردم باید از نمایش این توان احساس امنیت و آرامش کنند نه اینکه با خیابان بسته روبرو بشوند.

مدیرکل سازمان قضایی نیروی مسلح استان گلستان افزود: در چنین مواردی شایسته است ستاد، پیام مردم را منتقل کند و در این خصوص امربه‌معروف و نهی از منکر داشته باشد و مسئولین امر نیز مسیرهای مناسب‌تری را انتخاب کنند.

حسنی ادامه داد: متأسفانه آن‌قدر در مورد فریضتین کم کارکرده‌ایم که احساس می‌شود اگر تمام‌قد در این راه بایستیم، بازهم کم است.

وی با اشاره به زنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در مدارس افزود: این تلاش‌ها خوب است اما ما معتقدیم در این برنامه، فریضتین آن‌قدر که باید، مورد پرداخت قرار نگرفته و نباید امربه‌معروف و نهی از منکر در مدارس به فراموشی سپرده شود. بلکه ازآنجاکه ما به ظرفیت نوجوانان و جوانان باور داریم؛ باید تدبیری اتخاذ کنیم که در طول سال و به شکل مستمر برای دانش آموزان برنامه داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه