English

۳۷ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج در کرمانشاه شناسایی شده است

رئیس شورای عالی بیماران خاص و صعب‌العلاج استان کرمانشاه به مشکلات فراوان 37 هزار و 500 بیمار خاص و صعب‌العلاج استان اشاره کرد.

37 هزار و 500 بیمار خاص و صعب‌العلاج در کرمانشاه شناسایی شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، بیگلری گفت: بیماران خاص استان بیماران کلیوی، هموفیلی، تالاسمی و ام‌اس هستند که هزینه‌های درمان آن‌ها رایگان است، اما بیماری خاص مشکلات جسمی دیگری برای آن‌ها به وجود آورده که این بیماری‌های ثانویه تحت پوشش نیست و هزینه‌های بسیاری روی دست این بیماران گذاشته است.

وی از طرفی بیماران سرطانی، مغز استخوان، دیابت، مبتلایان به HIV مثبت، اسکیزوفرنی، صرع و بیماران مزمن قلبی نیز جزو دسته بیماران صعب‌العلاج هستند که هزینه‌های درمان این بیماران نیز بسیار بالا و عملاً کمرشکن است.

بیگلری افزود: متأسفانه تنها بیماری اصلی این بیماران نیست که هزینه‌بر است و در کنار بیماری اصلی این افراد به بیماری‌ها و مشکلات جسمی دیگری نیز دچار می‌شوند به‌طور مثال یک بیمار دیابتی ممکن است به مرحله قطع عضو رسیده و یا دچار زخم و یا مشکلات دیگر شود، ازاین‌رو نمی‌توان تنها بیماری اصلی آن‌ها را در نظر گرفت و عوارض دیگری نیز برای این بیماران وجود دارد.

بیگلری بابیان اینکه شورای عالی بیماران خاص و صعب‌العلاج باهدف کمک به بیماران نیازمند و تأمین بخشی از مخارج آن‌ها تشکیل‌شده گفت: این در حالی است که منابع مالی اندک اجازه این حمایت را نمی‌دهد.

گفتنی است که عمده منابع انجمن از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود که سال گذشته حدود 100 میلیون تومان بود که با احتساب 37 هزار و 500 بیمار سرانه هر بیمار 50 هزار تومان می‌شود این در حالی است که برای یک بیمار مبتلابه سرطان سینه هزینه هر بار تزریق آمپول مخصوص با دفترچه بیمه چیزی حدود 1.5 میلیون تومان تمام می‌شود و قطعاً کمک‌های ما در این میان بسیار ناچیز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه