English

معاون رئیس جمهور در گرگان

رونق گردشگری گلستان زیاد است

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه گلستان ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری دارد، گفت: این استان قابلیت تبدیل شدن به ایستگاه و مقصد گردشگری را دارد.

رونق گردشگری گلستان زیاد است

به گزارش خبرگزاری موج، علی اصغر مونسان شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گرگان اظهار کرد: تاکنون از رونق گردشگری و اهمیت آن صحبت کرده ایم اما شاهد اقدامات جدی دولت و مجلس در این حوزه نبوده ایم.

وی تاکید کرد: در حوزه گردشگری و صنایع دستی کشور می توانیم درآمد پایدار و شغل ایجاد کنیم و آن را به روستاها تسریع دهیم.

ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع گلستان

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع دستی می تواند به توزیع ثروت و عدالت اجتماعی منجر شود و با اندک سرمایه گذاری در این دو حوزه می توان شهرستان ها و روستا ها را صاحب درآمد کرد تا از مهاجرت آنها به کلان شهرها جلوگیری شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: در دولت دوازدهم تلاش را برای این داشتیم در حوزه اقتصادی پویا باشیم و اشتغال قابل توجهی را در حوزه صنایع دستی و گردشگری ایجاد کنیم.

مونسان گفت: در برنامه ششم توسعه ایجاد یک میلیون شغل در سال پیش بینی شده و شاید کمی غیر ممکن به نظر برسد.

وی تاکید کرد: ایجاد این میزان شغل از حوزه صنعت میسر نیست و باید به حوزه آی تی و صنایع دستی و گردشگری توجه ویژه ای داشته باشیم.

مونسان گفت: هر گردشگر خارجی هزار و 200 دلار ارز به اندازه ۳۰ بشکه نفت برای کشور درآمدزایی دارد و باید از ظرفیت های مهم کشور  در حوزه تاریخی و طبیعی در این حوزه بهره ببریم.

وی بیان کرد: گلستان ظرفیت های بسیاری در جذب توریست تاریخی و فرهنگی و بوم گردی و طبیعت گردی ظرفیت دارد و باید از آن ها بهره برد.

به گفته وی، گلستان باید ایستگاه و  گردشگری باشد و  با توسعه زیرساخت ها به صنعت گردشگری استان گلستان رونق بدهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه