English

به مناسبت عید قربان صورت می‌گیرد

ارائه خدمات فروش و ذبح دام در ۹ غرفه در سطح شهر

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری و محیط زیست شهردار قم گفت: به منظور ذبح بهداشتی و شرعی دام در روز عید سعید قربان اقدام به ایجاد ۹ مرکز عرضه خدمات در سطح شهر کرده و کشتارگاه صنعتی قم با آمادگی کامل برای خدمات رسانی به شهروندان در روز عید سعید قربان از ساعت 6 صبح الی 13 فعال است.

ارائه خدمات فروش و ذبح دام در 9 غرفه در سطح شهر

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری و محیط زیست شهردار قم در گفتگو با خبرنگار موج درقم با بیان اینکه به منظور ذبح بهداشتی و شرعی دام در روز عید سعید قربان اقدام به ایجاد ۹ مرکز عرضه خدمات در سطح شهر کردیم اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی قم نیز با آمادگی کامل برای خدمات رسانی به شهروندان در روز عید سعید قربان از ساعت 6 صبح الی 13 فعال است.

وی با بیان اینکه سعی داشتیم این کار با رعایت کامل موازین شرعی و بهداشتی صورت گیرد اظهار داشت: در این محل‌ها ناظرین شرعی، نمایندگان دامپزشکی، و نیرو‌های کشتارگاه و اکیپ‌های ویژه خدمات شهری حضور خواهند داشت.

سید محسن میرهادی با بیان اینکه از حدود یک ماه پیش بحث برگزاری دعای عرفه و مراسمات عید قربان را در دستور کار قرار دادیم و ایجاد محل‌های ذبح دام هم در همین راستا بوده است خاطرنشان کرد: ایجاد و مناسب سازی فضا‌های محیطی در راستای عرضه و ذبح دام شامل ایجاد غرفه‌، استقرار تانکر‌های شستشو، آب بهداشتی، و ایجاد محل‌های مبلمان شده برای استقرار مراجعین از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم در خصوص نظارت بر سلامت دام‌ها نیز افزود: در تمامی جایگاه‌ها با حضور دامپزشک نظارت دقیق انجام می‌شود و برای جلوگیری از عرضه دام غیر بهداشتی در سطح شهر نیز هماهنگی لازم با نیروی انتظامی و اداره نظارت بر امور تخلفات شهری انجام و مقرر شد تا عوامل سد معبر از فروش غیر مجاز دام جلوگیری و این دام‌ها را جمع آوری کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین تأثیر در عرضه دام بهداشتی را خود شهروندان دارند، گفت: شهروندان می‌توانند با خرید از مراکز بهداشتی و جایگاه‌های اعلام شده از ورود دام غیر بهداشتی به چرخه تغذیه شهر جلوگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه