English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

۳۰۳ طرح کشاورزی در استان اصفهان به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از افتتاح و بهره برداری 303 طرح کشاورزی با هزینه ای بالغ بر 161 میلیارد تومان همزمان با هفته دولت خبر داد.

303 طرح کشاورزی در استان اصفهان به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، کریمیان در جمع اصحاب رسانه گفت : 154 طرح مربوط به امور فنی مهندسی و آب و خاک، 50 پروژه در صنایع گیاهی،  طرح مرتبط با تولیدات دام، طیور و آبزیان، 3 طرح در صنایع کشاورزی، 48 طرح در امور عشایر و یک طرح در سایر موضوعات اجرا گردیده است.

وی افزود: 46 درصد از هزینه اجرای این طرح ها از منابع دولتی ملی و استانی تامین شده و مابقی مربوط به بخش خصوصی است.

کریمیان اظهار داشت: شهرستان اصفهان با 36 طرح و از لحاظ وسعت و حجم سرمایه گذاری، شهرستان فریدونشهر با 820 هکتار و 9.7 میلیارد تومان بیشترین پروژه ها را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: با توجه به خشکسالی دراستان اصفهان وکاهش 35 درصدی از منابع آبی 120 هزار هکتار از اراضی استان از چرخه زراعت و تولید خارج شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: اصفهان توانسته میزان تولید سالانه افزون بر6 میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی را حفظ و میزان صادرات به کشورهای دیگر را نیز افزایش دهد.

کریمیان ادامه داد: برای نخستین بار در کشور تبدیل 800 هکتار از گلخانه ها با بهره وری کم به گلخانه های پیشرفته در استان تصویب شده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: درپنج ماه اول سال 96 حدود چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های جدید آبیاری مجهز شده است و در این ارتباط 9 هزار هکتار زمین دیگر نیز در دست اجرا داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان در بسیاری از تولیدات کشاورزی رتبه های برتر را در کشور به خود اختصاص داده است و سالانه حدود 6.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی دراین استان تولید می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه