English

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان

۳۲۰۰ تن آفتابگردان در گلستان تولید می‌شود

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به پیش‌بینی تولید ۳۲۰۰ تن آفتابگردان در استان گفت: از ابتدای فصل خرید محصولات کشاورزی تاکنون، ۸۴۰ تن آفتابگردان در استان گلستان خریداری شده است.

۳۲۰۰ تن آفتابگردان در گلستان تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان، حمیدرضا علی‌محمدی درباره میزان خرید محصولات کشاورزی در استان اظهار داشت: خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان از 25 مرداد ماه در استان گلستان آغاز شده و تاکنون 840 تن از این محصول در این استان خریداری شده است.

وی افزود: امسال آفتابگردان با قیمت تضمینی 26 هزار و 644 ریال از کشاورزان خریداری می‌شود و پیش‌بینی می‌شود استان گلستان 3200 تن تولید آفتابگردان داشته باشد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تصریح کرد: پس از عملیاتی شدن خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا، آفتابگردان به عنوان سومین محصول و تولیدات کشاورزی است که توسط مراکز خرید شرکت غله گلستان از کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری می‌شود.

وی گفت: در اجرای سیاست‎های حمایتی دولت و بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به منظور توسعه کشت دانه‎های روغنی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی محصولات کشاورزی، خرید تضمینی آفتابگردان انجام گرفت

علی‌محمدی خاطر نشان کرد: تحویل آفتابگردان از 25 مرداد ماه سال‌جاری توسط مراکز خرید آغاز شده و در حال حاضر 840 تن خرید داشته‌ایم و به ازای تحویل هر کیلوگرم دانه روغنی آفتابگردان با احتساب 2 درصد ناخالصی و 9 درصد رطوبت، 26 هزار و 644 ریال به کشاروزان پرداخت می‌کنیم.

این مسئول اظهار کرد: امسال انتظار می‌رود از سطح 2670 هکتار آفتابگردان کشت شده، 3200 تن برداشت شود که مراکز خرید ما آمادگی کامل تحویل محصول آفتابگردان کشاورزان را دارند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان همچنین میزان خرید تضمینی گندم در سالجاری را بیش از یک میلیون و 100 هزار تن و مقدار کلزای خریداری شده را نیز 50 هزار تن اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه