English

امام جمعه بندرگز

نابودی حاکمان ظالم یکی از مقدمات ظهور امام زمان (عج) است

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه ظهور امام زمان (عج) به مقدمه نیاز دارد، گفت: یکی از مقدمات ظهور نابودی حاکمان ظالم است که این نابودی ثمره دشمن‎شناسی خواهد بود.

نابودی حاکمان ظالم یکی از مقدمات ظهور امام زمان (عج) است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی امشب در جمع مردم بندرگز، تعظیم و گرامیداشت شعائر الهی را یکی از ویژگی‎های متقین دانست و اظهار کرد:  یکی از مصادیق شعائر الهی دحو‎الارض است؛ روزی که به امر خداوند زمین خلق شد و سرزمین مکه به‎عنوان نخستین مکان انتخاب شد و از آنجا زمین گسترش پیدا کرد.

وی با اشاره به چرایی توجه به بزرگداشت روز «دحوالارض» در آداب و اعمال دینى، بیان کرد:  با کنکاش عقلى و دقت در دعاى مختصری که در مفاتیح‎الجنان برای این روز نقل شده است بُعد سیاسى و انقلابى آن شاخص است.

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه با تعمق مختصر در مضامین این دعا، بعد سیاسى و علت اهتمام به بزرگداشت روز «دحوالارض» آشکار می‎شود، اذعان کرد:  متأسفانه بُعد کلان سیاسى و حکومتى این روز و دعای ویژه آن مورد غفلت واقع شده است و بی‎ارتباط نیست که بنا به بعضى روایات، روز دحوالارض را روز قیام امام زمان (عج) اعلام کرده‎اند.

حسینی بندگی در زمین از بُعد فردی و زندگی اجتماعی انسان در زمین را دو محور اصلی دعای ویژه روز دحوالارض برشمرد و یادآور شد: محور زندگى اجتماعى انسان در روى زمین‌ برخلاف محور قبل به‎طور کامل به بعد اجتماعى، سیاسى و حکومتى زندگى بشر بر روى زمین مرتبط است و به ما می‎آموزد نابودی حاکمان ظالم و غاصب و ظهور امام زمان (عج) و برقرارى حکومت فراگیر عادلانه‌اش را از خداوند طلب کنیم و اینجاست که بعد سیاسى روز دحوالارض آشکار می‎شود.

وی با بیان اینکه ظهور امام زمان (عج) به مقدمه نیاز دارد، تبیین کرد: براساس دعای روز دحوالارض یکی از مقدمات ظهور نابودی حاکمان ظالم است که این نابودی ثمره دشمن‎شناسی خواهد بود.

*هوشمندی و همه‎جانبه‎نگری از نشانه‎های منتظر واقعی است

امام جمعه بندرگز هوشمندى و همه‌جانبه‌نگرى، رصد شرایط و اوضاع موجود، درک و فهم درست از فرصت‎ها، تهدیدها، بسترها و مؤلفه‌هاى قوت و ضعف را راه پیشرفت و از نشانه‎های یک منتظر واقعی دانست و خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از فرصت‎ها، مقابله درست با تهدیدات، تقویت نکات قوت، زدودن ضعف‎ها و آسیب‎هاى گوناگون، مسیر حرکت رو به رشد و پیشرفت را هموارتر مى‌سازد.

حسینی با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص)، تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند درب‎های رحمت خداوند در چهار وقت موقع بارش باران، هنگام نگریستن فرزند به چهره پدر و مادر و هنگام گشوده‎شدن در کعبه و هنگام برپایی مراسم عقد و عروسی گشوده می‎شود.

وی با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت على(ع) و حضرت زهرا (س) و روز ازدواج به تأثیر مراسم عروسی بر کیفیت زندگی زناشویی اشاره کرد و گفت: مراسم عروسی در واقع اعلام عمومی تصمیم جدی عروس و داماد برای تعهد به یکدیگر است که به پی‎ریزی پایه‎های این تعهد، جنبه‌ای رسمی می‎دهد، از طرفی مراسم عروسی زمینه اجتماعی ازدواج را منعکس و آن را تقویت می‎کند.

امام جمعه بندرگز با اشاره به آسیب‎های مجالس عروسی، توضیح داد: متأسفانه امروزه فرهنگ مصرف‎گرایی، حسادت و چشم‎ و هم‎چشمی مردم را به‎سوی خرج‎های اضافه در مراسم جشن عروسی سوق داده است که این مسأله کیفیت رابطه و رضایت از زندگی را از زوج‎های جوان می‎گیرد.

حسینی متذکر شد: بر اساس تحقیقات انجام‎شده کاهش چشمگیر آمار ازدواج در ایران به جز بحران اقتصادی و تحولات جمعیتی، به سنگین بودن هزینه مراسم عقد و ازدواج و اهمیتی که برای آن قائل می‎شوند نیز مرتبط است.

وی ابراز کرد: متأسفانه چشم و هم‎چشمی، تجملات، راه‎اندازی کاروان عروسی و ایجاد مزاحمت برای مردم، ایجاد ترافیک و سرو صدا و... در مراسمات عروسی برای دیگران مشکل‎ساز می‎شود که ضروری است زوج‎های جوان به این مسائل توجه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه