English

برداشت برنج سفید شالیزارهای آمل افزایش یافت

فرماندار ویژه آمل گفت: افزایش 25درصدی برداشت برنج سفید از شالیزارهای آمل صورت می گیرد.

برداشت برنج سفید شالیزارهای آمل افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، سید جعفر رسولی در بازدید از واحدهای شالیکوبی بخش دابودشت آمل بیان کرد: به دلیل شرایط جوی مساعد در سال جاری، میزان تولید برنج سفید نسبت به سال قبل حدود 25 درصد افزایش داشته و از دوهزار کیلوگرم در هر هکتار به 2500 کیلوگرم رسیده است

رسولی اظهار کرد: تاکنون 12هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان برداشت شده که با پایان یافتن برداشت از کل 37هزار هکتار اراضی کشاورزی تحت کشت برنج در نوبت اول، تولید این شهرستان به 185هزار تا 190هزار تن  و در دو نوبت به 260هزار تن خواهد رسید.

رسولی اضافه کرد: اکنون تعداد واحدهای شالیکوبی مکانیزه این شهرستان به 18 واحد رسیده است که امید داریم در آینده نزدیک همه 176 واحد شالیکوبی این شهرستان برای مکانیزاسیون اقدام کنند.

فرماندار آمل گفت: به دلیل افزایش واحدهای مکانیزه این شهرستان و نیز شرایط مساعد جوی ضریب تبدیل شلتوک به برنج سفید را در سال جاری به 50 درصد افزایش پیدا کرد که این ضریب در ساله ای گذشته بین 40 تا 45 درصد بوده است.

رسولی با قدردانی از مجلس و دولت برای وضع قوانین ممنوعیت واردات برنج اعلام کرد: پیش بینی می شود 20هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت مجدد برود که در صورت موفقیت آمیز بودن برداشت مجدد، می توانیم گامی موثر در تولیدات داخلی و جلوگیری از خروج ارز و حمایت از اشتغال و درآمد ملی برداریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه