English

معاون جهادکشاورزی گلستان

۳۰۰۰ هکتار چغندرقند در گلستان کشت می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: در راستای طرح خوداتکایی در تولید شکر ۳ هزار هکتار چغندرقند در پاییز امسال در استان گلستان کشت می‌شود.

۳۰۰۰ هکتار چغندرقند در گلستان کشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، سهراب سهرابی در جلسه بررسی کشت چغندرقند در استان گلستان اظهار داشت: در راستای طرح خوداتکایی در تولید شکر مقرر شد در کشت پائیزه باید 3 هزار هکتار چغندر قند در استان گلستان کشت شود.

معاون بهبود و تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی برنامه کشت 55 هزار هکتار چغندرقند در کشور دارد که از این سطح کشت، سهم استان گلستان  3 هزار هکتار است.

سهرابی تصریح کرد: تصمیم‌گیری شد که در 7 شهرستان استان گلستان با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش باران کشت پائیزه چغندر قند صورت گیرد.

وی افزود: سیاست تامین نیاز شکر کشور سبب شده این تصمیم گرفته شود و حمایت‌های لازم هم مانند بذر، یارانه و کمک مالی برای گردش مالی کشاورزان و خرید تضمینی از جمله حمایت‌های جهاد کشاورزی برای توسعه کشت چغندر قندر در کشور است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: کشت در شهرستان‌های مراوه تپه، کلاله، گنبدکاووس، علی آبادکتول، آق قلا و رامیان از جمله این شهرستان‌ها لنل سطح کشت آنها متغیر است و برای آبیاری از بارش‌های پائیزه استفاده می‌شود.

سهرابی تصریح کرد: پارسال در استان گلستان 783 هکتار چغندرقند کشت شد که با سرمای شدید آذر ماه 540 هکتار از این سطح سبز شد و بیش از 15 هزار تن چغندر در استان گلستان تولید و به کارخانه جوین برای فرآوری فرستاده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه