English

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت وگو با موج مطرح کرد؛

جذب بیش از ۱۰ هزار دانش آموخته کشاورزی/ تقویت شرکت های دانش بنیان در اولویت وزارت خانه

رییس سازمان تات با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی بر اساس برنامه ای نیاز سنجی دانشگاها را اصلاح کرد گفت: دوره های کار آموزی و کار آفرینی از برنامه هایی است که باید آن را در اولویت قرار دهیم.

 جذب بیش از 10 هزار دانش آموخته کشاورزی/ تقویت شرکت های دانش بنیان در اولویت وزارت خانه

رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با فارغ التحصیلان رشته کشاورزی پرداخت و افزود:در 4 سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی نزدیک به 10 هزار دانش آموخته این رشته را برای ارتقای نظام نوآوری جذب کرد.

اسکندر زند عنوان کرد: این فارغ تحصیلان در هزار و 200 مرکز خدماتی مرتبط به رشته تحصیلی شان مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه ایران پهنه های  کشاورزی مختلفی را دارد افزود: عرصه های کشاورزی ایران به ده هزار پهنه تقسیم شده است و این پهنه ها در دست 10 هزار متخصص تحصیل کرده کشاورزی می باشد.

رییس سازمان تات تصریح کرد: تمام هم و غم وزارت جهاد کشاورزی  این است که مهارت این مختصصان را ارتقا دهد و این اقدام  شروعی برای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج که چه اقداماتی برای عملیاتی کردن این طرح در دستور کار قرار دارید گفت: وزارت جهاد کشاورزی بر اساس برنامه ای نیاز سنجی دانشگاه ها را اصلاح کرد تا با مشکل بیکاری فارغ التحصیلان رو به رو نشوند تا خروجی دانشگاه ها به حد نیاز باشد.

به گفته معاون حجتی یکی از مشکلات در حال حاضر خروجی های دانش آموختگان رشته  کشاورزی است که بیش از نیاز جامعه است که خوشبختانه توانسته ایم  آن را تنظیم کنیم.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی  به مهارت آموزی فارغ التحصیلان اشاره کرد و افزود:  یکی از مسایلی که وزارت جهاد کشاورزی باید به آن بپردازیم دوره های کار آموزی و کار آفرینی است و باید به سمتی پیش برویم  دانش آموختگان ما در 4 ساله تحصیلشان در این موضوع مشکلی نداشته باشند.

وی تصریح کرد:فارغ التحصیلان دانشگاهی ما باید در حین تحصیل کار آفرینی یاد بگیرند و مهارت آموزی کافی را داشته باشد.

زند ادامه داد:تقویت شرکت های دانش بنیان در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است ما در زمینه شرکت های دانش بنیان مصوباتی را داشتیم و داریم  همچنین باید بخشی از کار ها را به شرکت های خدمات فنی و مشاوره ای واگذار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه