English

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خبر داد:

توانمندسازی نیروی انسانی مهمترین مولفه در کاهش نرخ بیکاری است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: توانمندسازی نیروی انسانی مهمترین و اصلی‌ترین مولفه در شکل‌گیری مناسب‌تر تولید و کاهش نرخ بیکاری است.

توانمندسازی نیروی انسانی مهمترین مولفه در کاهش نرخ بیکاری است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، جلالی به مناسبت هفته مهارت و روز کارآفرینی در ششم مرداد ماه در جمع اصحاب رسانه گفت: درصورتی که افراد تمرین واقعی کار در بحث های آموزشی داشته باشند،  ضریب اطمینان  بیشتری  را برای شغل خواهند داشت .

وی با اشاره به توانایی های موجود در کشور افزود: نرخ رشد بیکاری در استان 14 درصد است که البته نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان بیشتر از ۳۵ درصد است و این نشان دهنده این است که در نظام آموزشی برنامه‌های جامعی نداشته‌ایم.

جلالی اصلی ترین مؤلفه تاثیرگذار در افزایش تولید و کاهش نرخ بیکاری را توانمندسازی نیروی انسانی دانست و گفت: سالانه 60 هزار نفر در این استان مهارت های گوناگون فنی و حرفه ای را فرا می گیرند.

وی بیان کرد: 80  درصد آموزش‌ها در سازمان فنی وحرفه ایی به صورت عملی در کارگاهها انجام میشود و این فرصت جدیدی برای جوانان است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با اشاره به اینکه در این مرکز مشاوره شغلی نیز انجام می شود، بیان کرد: اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان، کارآفرینی را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا کاریابی ها نیز باید به کمک فنی و حرفه ای بیایند.

جلالی افزود: دو طرح در شورای عالی اشتغال با عنوان مهارت آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه اشتغال تصویب شده است.

وی هدف از اجرای قرار گرفتن افراد ودانش آموختگان در محیط واقعی کار را  بالا رفتن جسارت، ریسک پذیری واعتماد به نفس افراد در محیط کار و استفاده از ظرفیت خالی بنگاه‌ها برای آموزش وکمک به بنگاه ها بیان داشت.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: 60 هزار نفر در سال در سازمان آموزش وپروش آموزش مهارتی می بینند و در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی 160 واحد اعلام آمادگی کرده اند و250 نفر نیز مشغول کار هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه