English

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

بیش از ۳۰ هزار دانش آموز پایه نهم هدایت تحصیلی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ،در دومین سال اجرای برنامه هدایت تحصیلی بیش از 30 هزار دانش آموز پایه نهم هدایت تحصیلی شدند.

بیش از 30 هزار دانش آموز پایه نهم هدایت تحصیلی شدند

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، مهدی حاجتی با اعلام این خبر گفت: هدایت تحصیلی با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان، برای بهترین انتخاب به صورت آگاهانه و آزادانه  در انتخاب مسیر زندگی در جهت تضمین آینده شغلی آنان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال 30 هزار و 391 دانش آموز پایه نهم مشمول خدمات هدایت تحصیلی شده اند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان در فرم های هدایت تحصیلی ، اولویتهای مورد علاقه خود را انتخاب می کنند و دانش آموزانی که حدّ نصاب رشته مورد علاقه را کسب کنند،  می توانند در رشته دلخواه ثبت نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: در فرآیند هدایت تحصیلی  فرم های شماره 6 و 7 در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که فرم شماره 6 توصیه ای است.

حاجتی افزود: دانش آموزان بر اساس فرم شماره 7 در زمینه آزمونهای مشاوره ای ( 30 امتیاز ) ، نظر والدین ( 5 امتیاز ) ، دبیران و بررسی های مشاوره ای ( هر کدام 10 امتیاز ) ، عملکرد تحصیلی ( 35 امتیاز )  در راستای توانمندی ها، علایق و آمادگی تحصیلی خود و همچنین در رقابت با دیگر دانش آموزان امتیاز بندی می شوند و نمره ورقه خرداد پایه های هفتم، هشتم و نهم ملاک عملکرد تحصیلی آنان است.

وی با اشاره به نقش مهم مشاوران در کمک به انتخاب رشته مناسب دانش آموزان،  گفت: به تعداد هر 60 دانش آموز پایه نهم، 1 مشاور حضور دارد و 490 مشاور در استان با بررسی کلیه فعالیتهای دانش آموزان در طول سالهای تحصیلی ، نظر تخصصی خود را به اولیا و دانش آموزان برای انتخاب رشته مناسب ارائه می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه به برخی از تفاوتهای پروسه هدایت تحصیلی نسبت به پارسال اشاره کرد و گفت: امسال حداقل نمره دروس با هر رشته تحصیلی مشخص شده که شرط لازم ورود به رشته تحصیلی است و دانش آموزان با توانایی علمی بالاتر می توانند در رشته های مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، تا پایان برنامه ششم توسعه کشور، آموزش و پرورش موظف شده تا نیمی از ظرفیت تحصیلی خود را به رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای اختصاص دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه