English

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

سیستم نوبت‌دهی الکترونیک با حضور وزیر بهداشت در استان گلستان راه‎اندازی می‎شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با حضور وزیر بهداشت و درمان سیستم ناب یا نوبت‌دهی الکترونیک در علوم پزشکی راه‎اندازی می‎شود که براساس آن مشکلات نوبت‎دهی رفع خواهد شد.

سیستم نوبت‌دهی الکترونیک با حضور وزیر بهداشت در استان گلستان راه‎اندازی می‎شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا هنرور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان در مورد نظام ارجاع اظهار داشت: تعامل رسانه با حوزه سلامت می‎تواند منجر به افزایش سرمایه‎های سلامت در جامعه شود.

وی با بیان اینکه در برنامه چهارم رد‎پای پزشک خانواده مبتنی بر نظام ارجاع وجود دارد، تصریح کرد: بیمه سلامت در سال گذشته بخشی از وزارت بهداشت شده و دوستان در این بخش با تعامل بیشتری در حوزه بهداشت فعالیت می‎کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: طرح پزشک خانواده از سال 1384 شروع شد و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سرعت پیدا کرد و مورد حمایت قرار گرفت.

هنرور تاکید کرد: در نظام ارجاع متخصص ما باید با اطلاعاتی که پزشک عمومی به آن ارائه می‎دهد اقدام کند و اقدامات خود را به پزشک عمومی ارجاع دهد.

وی افزود: مهمترین هدف اجرای برنامه پزشکی در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر که سرانه آنها را از بیمه سلامت دریافت می‎کنیم نظام الکترونیک ارجاع را تعریف کنیم که این اتفاق در استان گلستان افتاده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه مردم با کمترین هزینه در این نظام ارجاع الکترونیک به پزشک عمومی و تخصصی هدایت می‎شوند، گفت: در استان گلستان نقش ارجاع مشخص شده است.

هنرور خاطرنشان کرد: در نظام خدمات پزشکی ارجاع، توزیع عادلانه و رعایت نکات بهداشتی اولیه، فناوری و سطح‎بندی توجه شده است.

وی گفت: یک مشکلی که در استان گلستان داریم این است که پزشکان متخصص ما بیان می‎کنند که حداقل 50 درصد بیماران نیازی نیست که به متخصص مراجعه داده شوند و این مهم در نظام ارجاع دیده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: نرم افزار"ناب" به 12 دانشگاه علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت تکلیف شد که 2 دانشگاه موفق به این امر شدند و توانستیم تائیدیه فنی آن را نیز از وزارت بهداشت دریافت کنیم.

هنرور گفت: در استان گلستان یک نرم افزار اختصاصی داریم و در کشور دو دانشگاه خراسان رضوی و گلستان توانستند تائید وزارت بهداشت را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات عمده در نوبت‌گیری، در سیستم فراینده الکترونیک تبادل داده از طریق سامانه ناب علوم پزشکی حل می‎شود و به زودی حضور وزیر بهداشت را در استان برای افتتاح این سامانه خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه