English

فرماندار استارا:

دستگاه های اجرایی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تلاش کنند

با دستور فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در شورای آموزش و پرورش، اولین جلسه کارگروه ویژه برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان آستارایی به ریاست وی در فرمانداری تشکیل شد.

دستگاه های اجرایی برای  غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تلاش کنند
به گزارش خبرگزاری موج از آستارا، با دستور فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در شورای آموزش و پرورش، اولین جلسه کارگروه ویژه برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان آستارایی به ریاست وی در فرمانداری تشکیل شد.
یونس رنجکش فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در این جلسه که روسای ادارات فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی حضور داشتند، ضمن تاکید بر برنامه ریزی دقیق برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان، خواستار هم افزایی امکانات و منابع انسانی و مالی در اختیار سازمان ها در این زمینه شد.
وی اظهار داشت: در کنار پر کردن اوقات فراغت با تشکیل کلاس های متنوع آموزشی، تفریحی، ورزشی و مهارتی باید غنی سازی این اوقات نیز برای دانش آموزان مورد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش بدلیل محدودیت های امکاناتی و منابع مالی نمی تواند پاسخگوی همه نیازها و در پوشش قرار دادن جمعیت 15هزار نفری دانش آموزان این شهرستان شود اما دارا بودن جامعه هدف مشترک و همراهی دستگاه های مختلف اجرایی مرتبط می تواند سهم بیشتری از پوشش دانش آموزان برای ساماندهی اوقات فراغت آنان در تابستان را در بر داشته باشد.
وی تاکید کرد: متاسفانه عدم توجه و دقت لازم در بکارگیری امکانات تجمیع شده برای ساماندهی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان موجب شده است تا زمان های مناسب و منابع در اختیار به خوبی از آن ها استفاده نشود و این اقدام هماهنگ که برای اولین بار در شهرستان انجام می شود می تواند نقش مهمی از بهره وری درست ظرفیت های موجود شهرستان در نتیجه بخشی بهتر از برنامه ریزی ها برای دانش آموزان داشته باشند.
وی یادآور شد: اجرای این الگو می تواند در طول سال نیز مورد استفاده قرار گیرد زیرا ما نمی توانیم در مسیر جهت دهی به دانش آموزان و جامعه هدف جوانان و نوجوانان، مستقل و جزیره ای عمل کنیم بلکه این نیازمند رویکردی همگرایانه با هدف مندی مشخص دارد.
فرماندار آستارا اظهار داشت: آنچه هم اکنون مهم است بکارگیری امکانات موجود دستگاه های اجرایی با محوریت آموزش و پرورش برای پرکردن و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در مدت باقی مانده زمانی از فصل تابستان است و همه باید تلاش کنند تا با توجه به ذائقه و نوع مطالبه آموزشی، تفریحی و پرورشی دانش آموزان، آنان را در مسیر مهارت آموزی یاری دهند.
وی با اشاره به آسیب های مختلف اجتماعی در جامعه اظهار داشت: گاهی آنچه را که  مدیران و برنامه ریزان در برنامه ریزی ها تصور و اقدام می کنند بدون در نظر گرفتن شرایط و مطالبات دانش آموزان است که در برنامه ریزی ها باید ذائقه دانش آموزان و خواسته های آنان دیده شود. وی آموزش های تک بعدی را در پرورش استعداد ها بی نتیجه خواند و گفت: برای درک نتیجه حاصله باید کف خیابان را دید یعنی چیزی که با ذهنیت های ما فاصله بسیار دارد.
وی تاکید کرد: تنوع در برنامه ریزی و در نظر گرفتن تمامی ابعاد آموزشی و پرورشی باید برای استعداد یابی و پرورش استعدادها مورد توجه قرار گیرد.
رنجکش تاکید کرد: پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان نباید تشریفاتی و نمایشی و تنها مختص به محیط های شهری باشد بلکه دانش آموزان روستایی نیز باید محور این برنامه ها قرار گیرد.
فرماندار آستارا به برگزاری المپیادهای ورزشی تابستانی در مدارس شهری و روستایی، برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری و ادبی، کلاس های احکام و مسابقات قرآنی و آموزه های دینی درکنار برگزاری دوره های آموزش های مهارتی برای حرفه آموزی را نمونه هایی از اقداماتی دانست که می تواند در شهرستان آستارا با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی انجام شود.
وی یادآور شد: این فرمانداری آمادگی مساعدت و پشتیبانی از برنامه های مربوطه را دارد.
موسوی رییس آموزش و پرورش آستارا نیز در این جلسه با تشکر از فرماندار این شهرستان بواسطه  دغدغه های فرهنگی و اجتماعی و ایده تشکیل کارگروه ویژه در انسجام بخشی به برنامه ریزی های آموزش و پرورش برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت: یکی از خلا های موجود در آموزش و پرورش عدم رابطه با سایر دستگاه های اجرایی است.
وی گفت: تشکیل این کارگروه می تواند نقش مهمی در برنامه ریزی های هماهنگ در پشتیبانی از اهداف آموزش و پرورش داشته باشد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه