English

۴۲ هزار دانش آموز مازندرانی منتظر کنکور

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت : امسال 42 هزار و 534 دانش آموز مازندران در کنکور سراسری شرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری موج، اسفندیار نظری مجموع دانش آموزان شرکت کننده در کنکور سال جاری کشور را بیش از 929 هزار نفر اعلام کرد.

وی بیان داشت: در سال تحصیلی جدید ورود به رشته تجربی از رشته های دیگر و از مدارس خاص مانند استعداد درخشان و نمونه دولتی امکان پذیر نیست.

نظری افزود : ولی دانش آموزان می توانند از رشته تجربی خارج و به رشته های ریاضی ، فنی و حرفه ای و کار و دانش تغییر رشته دهند .

وی همچنین از چند معیاری شدن انتخاب رشته در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت : معیار قرار دادن معدل برای انتخاب رشته در سال های گذشته سبب نگرانی و دغدغه خانواده ها شده بود که با تدبیر وزارت آموزش و پرورش این مشکل رفع شده است.

نظری افزود : برای سال تحصیلی جدید علاوه بر شرط معدل ، نظر مشاور ، معلم ، والدین و دانش آموز هم در انتخاب رشته تحصیلی دخالت داده می شود.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به افزوده شدن پایه دهم به مدارس متوسطه و اضافه شدن کتاب های جدید، گفت: برای آشنایی معلمان در سطح متوسطه نظری 17 دوره مجازی ، 11 دوره تامین مدرس و 6 دوره متمرکز کشوری و برای بخش فنی و حرفه ای هم 13 دوره مجازی ، 34 دوره تامین مدرس و 31 دوره متمرکز کشوری برگزار خواهد شد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: سیاست های آموزش و پرورش برای سال تحصلی جدید در پنج شاخص و 167 راهکار در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این سیاست ها در سه هزار و 947 مدرسه و برای بیش از 530 هزار دانش آموز سراسر استان اجرایی می شود.

نظری اظهار داشت: بهسازی فضای مدارس ،فرصت های برابر آموزشی، توسعه مشارکت های همه جانبه، ارتقای توانمدسازی نیروی انسانی با تمرکز بر مدیران و برنامه محوری و تمرکز زدایی از شاخص های اصلی سیاست های کلی آموزش و پرورش استان مازندران در راستای طرح مهر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه