English

مدیرعامل شرکت برق گلستان

مشترکان۴ درصد اداری ۱۰ درصد برق مصرف می‎کنند/ کسب رتبه سوم گلستان در صرفه‎جویی برق/ تغییر ساعت اداری از ۱۰ تیرماه اعمال شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با تاکید بر اینکه همیشه در بخش مشترکان اداری با مشکلات فزاینده‎ای مواجه هستیم، گفت: مشترکان اداری چهاردرصد هستند و 10 درصد مصرف برق را دارند.

مشترکان4 درصد اداری 10 درصد برق مصرف می‎کنند/ کسب رتبه سوم گلستان در صرفه‎جویی برق/ تغییر ساعت اداری از 10 تیرماه اعمال شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی‎اکبر نصیری ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان گلستان در سال 1396 اظهار کرد: همواره در ایام تابستان شاهد رشد مصرف برق توسط مشترکان اداری هستیم این مشترکان بهترین ظرفیت برای صرفه‎جویی محسوب می‎شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح ساعت به وقت گلستان تصریح کرد: اجرای طرح‎های پیام‎آوران مدیریت مصرف و طرح ساعت به وقت گلستان سبب شد تا 100 مگاوات در مصرف برق صرفه‎جویی کنیم و رتبه سوم را در سطح کشور به دست آوریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با بیان اینکه با روش‎های ساده می‎توان از احداث نیروگاه جلوگیری کرد، افزود: ایجاد پست‎های انتقال و فوق توزیع میلیاردها تومان هزینه دارد که با صرفه‎جویی در مصرف برق می‎توان از سرمایه‎گذاری در ایجاد نیروگاه جلوگیری کرد.

نصیری گفت: هر مگاوات برای صنعت برق 100 میلیون دلار هزینه دارد سال گذشته 100 میلیون دلار در مصرف برق صرفه‎جویی کردیم که این فرآیند به مثابه ایجاد یک نیروگاه 100 مگاواتی است.

وی مهمترین راهکار کاهش مصرف برق را در کاهش پیک ساعت اداری برشمرد و افزود: اگر از دهم تیرماه الی 10 شهریورماه جاری ساعت کار اداری تغییر کند 88 مگاوات در مصرف برق صرفه‎جویی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با ارائه پیشنهادی خواستار شد تا ساعت اداری از 6 و 30 دقیقه صبح آغاز و یک ساعت زودتر کار تعطیل شود.

نصیری بیان کرد: مقدار پیک مصرف در تابستان یک‎هزار و 102 مگاوات است در حالی که پیک مصرف در زمستان 372 مگاوات بوده است.

وی گفت: سه اداره در کاهش مصرف برق در تابستان سال 1395 بیشترین همکاری را داشتند که صدا و سیمای گلستان، تامین اجتماعی و سازمان تبلیغات اسلامی به ترتیب رتبه‎های اول تا سوم را کسب کردند که به صدا و سیما 10 میلیون تومان، تامین اجتماعی 8 میلیون تومان و سازمان تبلیغات اسلامی 6 میلیون تومان تخفیف در قبوض برق قائل شدیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان از افزایش درجه حرارت در ایام تابستان امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: نیم تا یک درجه در تابستان امسال با افزایش دما مواجه خواهیم بود وزارت نیرو نیز اعلام کرد برخی از طرح‎های نیروگاهی وارد مدار نشدند که این موضوع سبب خواهد شد تا در تامین برق مشترکان با مشکل روبرو شویم.

نصیری گفت: بر اساس برنامه‎ریزی انجام شده باید 214 مگاوات در پیک مصرف صرفه‎جویی داشته باشیم که این مهم جزو دستورالعمل است.

وی بیان کرد: برای تامین برق مشترکان باید از هم اکنون فکر چاره باشیم تا خاموشی نداشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه