English

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

همه وجود امام خمینی(ره) اعتقاد به خدا بود

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی: گفت: همه وجود امام خمینی(ره) اعتقاد به خداوند بود و ایشان نظام جمهوری اسلامی ایران را با تکیه بر چنین اعتقاد راسخی تاسیس کرد.

همه وجود امام خمینی(ره) اعتقاد به خدا بود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، استاد حوزه علمیه قم در جلسه سخنرانی در دفتر مرحوم آیت‌الله بروجردی با اشاره به ویژگی‌های امام خمینی(ره) اظهار کرد: همه وجود ایشان اعتقاد به خداوند بود و امام خمینی(ره) توانست با سرنگونی رژیم طاغوت، نظام جمهوری اسلامی ایران را تاسیس کند.

وی ادامه داد: در قرآن کریم از زمین با تعاریفی همچون گهواره و محل استقرار صحبت شده است، زمین 14 نوع حرکت دارد که از جمله این حرکت‌ها، چرخیدن به دور خود و چرخیدن به دور خورشید است، حرکت زمین صدایی ندارد و زمین به صورت طبیعی رام انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین ناصررفیعی افزود: خداوند در حدیث قدسی خطاب به انسان‌ها گفت که شما بی انصاف هستید، من به شما نعمت می‌دهم، اما شما انسان‌ها معصیت می‌کنید و در نهایت بازگشت تمام انسان‌ها به زمین است.

وی با اشاره به ضرورت انجام اعمال صالح اظهار کرد: خداوند در قرآن فرموده است که از چیزهای پاک بخورید،  اما اعمال صالح هم انجام بدهید، در جای دیگر قرآن آمده است که غذاهای پاک را بخورید، ولی شکر آن غذاها را به جا بیاورید.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) از بهترین اجزای غذاها در سفره جدا می‌کرد و آن‌ها را به فقرا می‌داد، انسان باید از آن چیزهایی که آن‌ها را دوست دارد، انفاق کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: براساس آیات قرآن انسان باید از غذاهای پاک بخورد، ولی اطاعت شیطان را نکند، زمین را به آشوب نکشاند و در برابر خداوند سرکشی نکند. خوردن و آشامیدن احکام زیادی دارد و روایات زیادی در این خصوص از ائمه معصومین(ع) به ما رسیده است.

رفیعی با اشاره به ضرورت اجتناب از لقمه حرام اظهار کرد: کسی که یک لقمه حرام بخورد، 40 روز نماز او پذیرفته نمی‌شود، حق الناس توبه ندارد، انسان باید از لقمه حرام اجتناب کند، چنین لقمه ای برکت را از زندگی انسان می‌برد.

وی ادامه داد: چهار عامل  آب، آتش، باد و خاک عوامل حیات است و همین عوامل می‌تواند که مایه عذاب انسان‌ها شود، به عنوان مثال قوم عاد با باد از بین رفت، از بین رفتن قوم نوح هم با آب بود، خدا قوم شعیب را هم با آتش از بین برد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: تاریخ برای ما درس است و گاهی غفلت موجب می‌شود که انسان از تاریخ، درس نگیرد، حضرت علی(ع) گاهی دوستانش را به قبرستان‌ها می‌بردند و می‌گفتند و طاغوت‌ها کجا هستند.

وی با اشاره به کتاب نهج البلاغه اظهار کرد: این کتاب، یک کتاب تفسیری نیست، اما چندین خطبه امام علی(ع) در نهج البلاغه راجع به تفسیر سوره‌های قرآن است.

رفیعی ادامه داد: در آیات قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) بر ضرورت عبرت گرفتن انسان تاکید شده است، انسان نباید نعمت‌های خداوند را فراموش کند و باید شکر این نعمت‌ها را به جا بیاورد.

وی با اشاره به ویژگی‌های امام جواد(ع) اظهار کرد: مردم در زمان حیات این امام معصوم(ع) و پس از مرگ امام جواد(ع) برای رفع حاجت‌های مادی و معنوی خود به این امام بزرگوار متوسل می‌شدند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی از گناهان موجب می‌شود که خداوند نعمت‌ها را از انسان سلب کند خاطرنشان کرد: در فرازی از زیارت حضرت معصومه(س)، دعا برای سلب نشدن نعمت‌ها توسط خداوند مطرح شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه