English

منابع حوزه سلامت در ۱۰ استان کشور تجمیع می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: منابع حوزه سلامت در 10 استان کشور در خانه سلامت تجمیع می‌شود.

منابع حوزه سلامت در 10 استان کشور تجمیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد کبیر در فریدونکنار اظهار کرد: در سال 95 با تدبیری که دولت در تخصیص بودجه ویژه‌ای برای تحول بیمه سلامت داشته توانستیم 8 هزار میلیارد تومان را علاوه بر بودجه های مصوب خود از دولت دریافت کنیم.

وی افزود: این بودجه به ما کمک کرد که بخش قابل توجهی از مطالبات موسسات را پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: در سال 96 بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی  در برنامه ششم و الحاق سازمان بیمه وزارت بهداشت و تمهیداتی که از طریق وزارت بهداشت انجام شده این تصمیم گرفته شده که منابع حوزه سلامت در خانه سلامت تجمیع شود.

کبیر با اشاره به تجمیع بیمه سلامت، بیان کرد: این تجمیع می‌تواند شرایط مناسبی را برای مدیریت منابع در حوزه سلامت رقم بزند که باید توجه کرد طی سال 96 حداقل در 10 یا شاید 15 استان انجام شود.

وی با اشاره به نظام ارجاع، ادامه داد: ما نظام ارجاع را برای روستاییان با توجه به برنامه ها و دستور عملیاتی که آماده کردیم، عملیاتی می کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اجرایی شدن سامانه شرکا کاری، خاطرنشان کرد: در سال 96 شاهد اجرایی شدن سامانه شرکا کاری خود هستیم که با استفاده از طریق این سامانه می توانیم احراز هویت بیمه‌شدگان، احراز هویت موسسات طرف قرارداد و احراز صلاحیت موسسات را داشته باشیم.

کبیر با اشاره به صندوق روستاییان، اظهار کرد: در سال 96 همچنین شاهد پیاده‌سازی سامانه رسیدگی به اسناد را از ابتدا تیر ماه در حوزه روستاییان و در صندوق روستا که در سه سطح آن اعم از سطح یک، سطح دو و سطح سه را داشته باشیم و حداقل در 10 استان کشور به سمت حذف تدریجی دفترچه گام بر می‌داریم تا بتوانیم با استفاده از کد ملی حقوق ثبت‌شدگان را در مراکز ارائه خدمت امور احراز کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه سرورهای حذف دفترچه در مرکز استان های هدف آماده شده که گام خیلی مهمی است، گفت: اکنون حدود 40 تا 60 میلیارد تومان هزینه دفترچه را می‌پردازیم که اگر این اقدام صورت گیرد می‌توانیم گام قابل توجهی در مدیریت بهینه و سیر منابعی که اکنون از آن استفاده می‌کنیم را داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه