English

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خبر داد:

صدور ۶۰۰ هزار مترمربع پروانه ساختمانی در یک ماه گذشته

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اعلام اینکه بازار مسکن نسبت به سال گذشته رونق دارد، گفت: ظرف یکماه گذشته ۶۰۰ هزار مترمربع پروانه ساختمانی از سوی شهرداری صادر شده است.

صدور ۶۰۰ هزار مترمربع پروانه ساختمانی در یک ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، صمصام شریعت اظهار کرد: کلیه مسائل شهری و شهرسازی در حوزه های مختلف آن همانند هر شهر و کلانشهر دیگری به شهرداری اصفهان مربوط می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان دارای مدیریت های طرح های تفصیلی، معماری و طراحی شهری، ضوابط شهری، کمسیون های ماده صد و شهرداری الکترونیک و برون سپاری شهری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اضافه کرد: صدور پروانه ساخت و ساز، صدور پروانه سفت کاری، میزان تراکم، عقب نشینی، تعیین کاربری ساختمان ها از مهمترین فعالیت هایی است که این معاونت برعهده دارد.

صمصام شریعت با اشاره به اینکه ۱۸ نشست از سلسله نشست های راهبردی شهرسازی و معماری از ابتدای سال ۹۴ برگزار شده است، گفت: نشست نوزدهم این سلسه نشست ها ۲۶ اردیبهشت ماه در کتابخانه مرکزی اصفهان با حضور اساتید ملی و بین المللی برپا می شود.

وی افزود: تاکنون از کشورهای مختلفی از جمله ایتالیا، فرانسه و دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه تهران، علم و صنعت، اصفهان و صنعتی اصفهان برای شرکت در سلسله نشست های راهبردی شهرسازی و معماری دعوت به عمل آمده است.

وی یادآور شد: موضوع نشست نوزدهم، حفاظت میراث و برنامه ریزی شهری در هامبورگ آلمان  است که به انتقال تجارب و تبادل نظر علمی در آن پرداخته  می شود.

معاون شهرسازی شهرداری اصفهان در ادامه به تشریح موضوعات دیگر نشست های برگزار شده از سوی این معاونت پرداخت و عنوان کرد: بازآفرینی معماری و شهرسازی ایران اسلامی در ساخت بناهای جدید با سخنرانی فروزان یار، شاخص های شهر ایران اسلامی با سخنرانی جمال محمدی، مولفه های معماری  و عمران ازدیدگاه قرآن با سخنرانی قوام نیا، شهر سبز، تاب آوری، جزایر گرمایی و تاثیرات زیست محیطی آن بر روی شهر از جمله موضوعاتی هستند که در سلسله نشست های راهبردی شهرسازی و معماری بحث و تبادل نظر شده است.

وی با تاکید بر اینکه اسلامی بودن یکی از شاخصه های شهر خلاق است، افزود: شهر خلاق و شاخصه های آن، و بررسی ظرفیت های قانونی کشور برای تحقق حکمرانی خوب شهری و مردم محوری آن از جمله، مباحث دیگر سلسله نشست های راهبردی شهرسازی و معماری بوده و نقش شهرداری ها در توسعه گردشگری و حمل و نقل در توسعه پایدار شهری نیز بررسی شده است.

این مقام مسئول شهری عنوان کرد: همه جانبه نگری، نوآوری، فرصت محوری، اطمینان سازی و نهادینه سازی مباحث معماری و شهرسازی از جمله موضوعاتی است که در نشست نوزدهم از سلسله نشست های شهرسازی و معماری مطرح می شود.

وی در ادامه سخنان خود به چگونگی بازخورد گردشگران و متخصصان خارجی از شهر اصفهان اشاره و تصریح کرد: نوع نگاه این افراد پس از بازدید از اماکن تاریخی و امنیت بسیار بالای شهر متفاوت بود به گونه ای که از مسئولان شهری درخواست می کردند تا به عنوان شهروند افتخاری معرفی شوند.

صمصام شریعت با بیان اینکه اصفهان شهری تاریخی است که میراثی بودن آن باید حفظ شود، ادامه داد: حفاظت از جنبه تاریخی اصفهان، جنبه گردشگری شهر را تقویت می کند، البته  یک بنای تاریخی بدون حفظ بافت آن امکان پذیر نیست چراکه بافت تاریخی اصفهان ملاحظات خاصی دارد.

وی اعلام اینکه ۴۰ محله تاریخی در اصفهان داریم، اظهار کرد: محلاتی همچون دردشت، جویباره مرمت و کف سازی شده و بازارچه های تاریخی نیز احیاء شده و مرمت اعصارخانه ها و پل های سی و سه پل، جویی، شهرستان انجام شده است.

وی اضافه کرد: اصفهان در چهار دوره پایتخت ایران بوده و هم اکنون نیز به پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی معروف است بر همین اساس گذرگاه های تاریخی ومیادینی که در گذشته بودند با هدف بازآفرینی شهری مورد توجه قرار گرفته است.

معاون شهرسازی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه احیای میدان امام علی (ع) به عنوان یک پروژه مهم حوزه بازآفرینی شهری مطرح است، گفت: پروژه میدان جلوخان به عنوان ادامه احیای میدان امام علی (ع) در حال انجام است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آمار صدور پروانه ساختمانی در شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مراجعات به شهرداری اصفهان به منظور صدور پروانه نسبت به زمان مشابه گذشته رشد داشته و برای ۶۰۰ هزار مترمربع ظرف یک ماه گذشته پروانه ساخت صادر شده است.

صمصام شریعت اظهارکرد: رغبت بیشتری برای تأمین مسکن ارزان قیمت برای دهک های پایین جامعه از سوی انبوه سازان ایجاد شده است در همین راستا امیدواریم با رونق بازار مسکن، صنایع وابسته به آن هم از این رونق بهره مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه