English

شهردار اصفهان در آیین انعقاد پیش تفاهم نامه خواهرخواندگی گوانگ جو و اصفهان؛

رویکرد شهرداری اصفهان ارتقای دیپلماسی شهری با شهرهای تاریخی جهان است

شهردار اصفهان گفت: رویکرد شهرداری اصفهان ارتقاء دیپلماسی شهری با شهرهای تاریخی جهان است.

رویکرد شهرداری اصفهان ارتقای دیپلماسی شهری با شهرهای تاریخی جهان است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، جمالی نژاد در نشست آیین امضای انعقاد پیش تفاهم نامه خواهرخواندگی شهر گوانگ جو کره جنوبی و اصفهان باحضور شهردار و اعضای شورای شهر کره جنوبی با بیان این مطلب گفت: ارتباط بین دو کشور ایران و کره جنوبی بسیار صمیمانه و دوستانه است و به طبع آن دو شهر اصفهان و گوانگ جو نیز ارتباطی دوسویه و مثبت باهم دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این ارتباط قدیمی و تاریخی به صدها سال قبل بازمی گردد. شهر اصفهان در 4 دوره تاریخی پایتخت ایران بوده و در سه دوره آل بویه، سلجوقیان و صفویان دوران باشکوهی را تجربه کرده است، بر این اساس ردپای دو شهر اصفهان و گوانگ جو یا دو کشور ایران و کره جنوبی را می توان در دوره های مختلف تاریخی بخوبی مشاهده کرد.

شهردار اصفهان با تشبیه کردن شهر اصفهان به یک تونل تاریخی گفت: همه جاذبه های تاریخی در شهر اصفهان وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم با انعقاد این پیش تفاهم نامه بتوانیم ارتباط نزدیک بین این دو شهر را نزدیک تر ساخته و زمینه ایجاد تعاملات بیشتر را فراهم نماییم.

وی رویکر شهرداری اصفهان را ارتقاء دیپلماسی شهری میان اصفهان و شهرهای تاریخی جهان دانست و اظهار داشت: همانطور که صدها سال قبل راه ابریشم حلقه اتصال این دو شهر بوده، امیدواریم عقد این پیش تفاهم نامه موجب تداوم راه ارتباطی اصفهان و گوانگ جو شده و بر گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن دو منجر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه