English

معاون استاندار:

مرز خسروی باید به پایانه ای با کارکرد تردد زوار و صادرات تبدیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: پایانه صادراتی مرز خسروی باید به معنی واقعی به یک پایانه تردد زوار و صادرات تبدیل شود.

مرز خسروی باید به پایانه ای با کارکرد تردد زوار و صادرات تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رضا رحیمی در جلسه بررسی تشکیل میز عراق در کرمانشاه "باهدف توسعه صادرات و کمک به رونق اقتصادی منطقه" افزود: مرز خسروی دارای پایانه بسیار خوب و مناسبی است اما باید تلاش شود که این پایانه به یک پایانه با کارکرد تردد زوار و صادرات تبدیل شود.

وی خواستار انجام یک کار فنی و عمرانی و طراحی ویژه برای توسعه کارکردهای پایانه مرزی خسروی به‌منظور کمک به توسعه صادرات در این مرز شد و اظهار داشت: باید یک‌چشم انداز باهدف صادرات یک میلیارد دلار در سال برای این مرز در نظر بگیریم و با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود این هدف‌گذاری کاملاً قابل‌دسترس است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به اقدامات اثربخش انجام‌شده طی دو سال گذشته برای رونق بخشی به توسعه صادرات در مرزهای استان گفت: خوشبختانه امروز مرزهای استان از موقعیت خوبی برای صادرات کالا به کشور عراق برخوردار هستند لذا با تلاش و جدیت بیشتر می‌توان هدف‌گذاری یک میلیارد دلار کالا در سال از مرز خسروی را برای استان محقق ساخت.

وی بیان داشت: مسئول و متولی اصلی توسعه تجارت خارجی در استان سازمان صنعت،  معدن و تجارت است لذا این سازمان باید با پیگیری‌های مستمر به دنبال جذب اعتبار و منابع برای توسعه صادرات در استان باشد.

مهندس رحیمی تصریح کرد: توسعه کارکردهای موجود در پایانه مرزی خسروی در راستای رونق بخشیدن بیشتر به بخش صادرات استان ازجمله منطقه قصر شیرین و مورداستفاده قرار گرفتن امکانات اقامتی در این شهرستان است که مقام معظم رهبری همواره مسئولین را به استفاده درست از امکانات موجود فراخوانده‌اند بنابراین مسئولین ذی‌ربط در این زمینه وظیفه مهمی به عهده‌دارند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای سامانه گرمسیری در شهرستان قصر شیرین و سرپل ذهاب بیان داشت: با اجرای این طرح،  تحولی عظیم در بخش تولیدات و محصولات کشاورزی استان رخ خواهد داد بنابراین هدف‌گذاری یک میلیارد دلار صادرات در مرز خسروی در سال کاملاً قابل تحقق است.

مهندس رحیمی گفت: باید با ارتباط و تعامل بیشتر با مسئولین عراقی در استان‌های همسایگی با استان کرمانشاه،  ذهن و فکر آنان را بیش‌ازپیش با امکانات و ظرفیت‌های بالقوه در استان کرمانشاه برای توسعه صادرات به کشور عراق معطوف ساخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه