English

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان:

برگزاری جشنواره فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در مدارس اصفهان

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از برگزاری جشنواره فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در بیش از 280 مدرسه در دوره متوسطه خبر داد.

برگزاری جشنواره فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در مدارس اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مهدویان‌فر با اشاره به سیاست‌های اتخاذ شده در رابطه با کنترل پدیده شوم اعتیاد در سطح جامعه اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون سیاست‌های مختلفی به منظور مقابله با پدیده شوم اعتیاد اتخاذ شده که یکی از این سیاست‌ها، مقابله با عرضه مواد مخدر و کنترل قاچاق مواد مخدر بوده است.

وی افزود: با وجود تلاش‌ها و جان‌فشانی‌های فراوانی که در این راه صورت پذیرفته با این حال با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ایران و هم‌جواری با کشور افغانستان که بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر در سطح جهان است باز هم سالانه حجم قابل توجهی مواد مخدر از طریق کشور ما به سایر نقاط جهان انتقال داده شده و حجم قابل توجهی نیز در داخل کشور توزیع می‌شود.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: درمان معتادان مبتلا شده نیز از دیگر سیاست‌های اتخاذی بوده که این سیاست نیز با توجه به دشواری‌های فرآیند بهبود کامل معتادان و ظهور پدیده عود یا بازگشت به مصرف مواد مخدر فرآیندی کاملاً موفق نبوده و بر اساس نظر کارشناسان تنها 10 درصد از معتادان قادر هستند که چرخه درمان خود را به طور کامل طی کرده و به عنوان فردی کاملاً سالم به آغوش خانواده و جامعه بازگشت داده شوند.

مهدویان‌فر با بیان اینکه مهم‌ترین راه حل در رابطه با مقابله با پدیده اعتیاد پیشگیری و ارائه آموزش‌های صحیح به نوجوانان و جوانان خواهد بود، گفت: سیاست‌های مقابله با عرضه و درمان معتادان گرچه سیاست‌هایی لازم‌الاجرا خواهند بود، ولی بی شک در امر مقابله با اعتیاد کافی نخواهند بود و بر اساس پژوهش‌های انجام شده بهترین راه حل در کنترل و مقابله با اعتیاد پیشگیری و ارائه آموزش‌های مثمر ثمر به عموم افراد جامعه علی‌الخصوص نوجوانان و جوانان خواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت: دستور کار اصلی حوزه اجتماعی شهرداری اصفهان در سال 96 پیشگیری از اعتیاد بوده و در همین راستا جشنواره فرهنگی پیشگیری از اعتیاد با حضور بیش از 280 مدرسه دوره متوسطه دوم با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در سطح شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمرکز این جشنواره بر روی آموزش مهارت نه گفتن در برابر آسیب‌های اجتماعی به ویژه پدیده اعتیاد خواهد بود، عنوان کرد: قالب‌های اجرایی جشنواره به نحوی طراحی شده است که دانش‌آموزان با بهره‌مندی از آموزش‌های صحیح و به جا و بهره‌گیری از فرآیندی عقلانی و گزینشی منطقی نسبت به کنش‌های پیرامون خود عکس‌العملی صحیح از خود بروز داده و با فراگیری مهارت‌ها به ویژه مهارت نه گفتن از آسیب‌ها و مخاطرات اجتماعی از جمله اعتیاد در امان بمانند.

مهدویان‌فر به قالب‌های اجرایی این جشنواره اشاره کرد و اذعان داشت: در این جشنواره هفت قالب اجرایی در نظر گرفته شده است که در نخستین قالب آن سه نمایش خیابانی توسط هنرمندان شهر اصفهان طراحی و آماده شده تا در فواصل زمانی زنگ تفریح در تمامی 280 مدرسه در نظر گرفته شده به اجرا گذاشته شود.

وی اضافه کرد: همچنین 30 باور غلط برای نوجوانان در رابطه با اعتیاد از طریق پوسترها و طرح‌های گرافیکی به تصویر کشیده شده و از طریق برگزاری نمایشگاه تصویری در معرض دید بیش از 80 هزار دانش‌آموز اصفهانی قرار خواهد گرفت، هم‌چنین بروشوری با محوریت مهارت نه گفتن در برابر مصرف مواد مخدر تهیه شده و در مدارس توزیع خواهد شد.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت آموزش مهارت نه گفتن و تولید و نمایش کلیپ‌های آموزش توسط جامعه شناسان و روانشناسان ممتاز ملی نیز از دیگر قالب‌های اجرای جشنواره خواهد بود.

مهدویان‌فر در پایان خاطرنشان کرد: تبلیغات شهری در بازه زمانی برگزاری جشنواره در سطح شهر به این موضوع اختصاص داده خواهد شد و به جهت جلب توجه و حساس سازی عموم همشهریان و ارائه آموزش‌های همگانی ویژه‌برنامه‌ای با مضمون پیشگیری از اعتیاد در روز 7 اردیبهشت در باغ نور با دعوت از عموم همشهریان برگزار خواهد شد.

طبق این گزارش جشنواره فرهنگی پیشگیری از اعتیاد از 20 فروردین لغایت 15 اردیبهشت در مدارس متوسطه شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه