English

شناسایی و احیای ۱۸ موقوفه جدید در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 18 موقوفه جدید طی سال 95 در مازندران شناسایی و نسبت به احیای آن اقدام شده است.

شناسایی و احیای 18 موقوفه جدید در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام ستار علیزاده اظهار کرد: سازمان اوقاف متولی اصلی موقوفات در کشور است و در همین راستا نسبت به حفظ و احیای وقف حساسیت بالایی به‌خرج می‌دهد.

وی با بیان اینکه وقف یک مسأله شرعی و قانونی است و هر کسی که در زمین موقوفه قرار دارد باید حق وقف را پرداخت کند، افزود: مراجع تقلید و علما بارها فرمودند نماز، روزه و عبادات کسانی که در اماکن وقفی زندگی می‌کنند و حق وقف را پرداخت نمی‌کنند دارای اشکال است و در همین راستا افرادی که در ملک وقفی قرار دارند باید نسبت به پرداخت حق و حقوق وقف اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه قانون اساسی و احکام شرعی ما بر اجرای امینانه نیت واقف و دریافت عواید موقوفات تأکید دارد، تصریح کرد: شناسایی و احیای موقوفات بر اساس سند وقف‌نامه‌های قدیمی یکی از وظایف اوقاف و همه مسلمانان به‌شمار می‌رود که این امر کمتر از انجام وقف نیست.

علیزاده از شناسایی 18 موقوفه جدید و اقدام نسبت به احیای آن طی سال 95 در مازندران خبر داد و گفت: این موقوفات شامل اراضی و املاک وقفی می‌شود که تاکنون سند وقفی بودن آن و نشانی از آن در دسترس نبود اما با مراجعه مردم و معتمدان محلی و ارائه اسناد قدیمی، وقفی بودن آن اثبات و موقوفه به اصل خود برگردانده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه