English

کشف لاشه قوچ وحشی از شکارچیان ‌در شاهرود

سرپرست حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود از کشف لاشه یک قوچ وحشی از دو شکارچی متخلف در منطقه شکار ممنوع تپال شاهرود خبر داد.

کشف لاشه قوچ وحشی از شکارچیان ‌در شاهرود

‌علی‌اکبر قربانلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اعلام این خبر اظهار کرد: به‌دنبال گزارش یکی از همیاران محیط‌زیست شهرستان در خصوص رویت یک موتورسیکلت در منطقه شکار ممنوع تپال، مامورین گروه سیار حفاظت محیط‌زیست شاهرود در منطقه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه اکیپ اعزامی در منطقه به سه تیم تقسیم و به جست‌وجوی شکارچیان پرداختند افزود: این سه گروه تا تاریک‌شدن هوا در منطقه شکار ممنوع تپال کمین‌زده و سرانجام در ساعت 21 جمعه شب با مشاهده شکارچیان متخلف که در حال بازگشت به روستای خود در محدوده و حاشیه این منطقه بودند به آنها فرمان ایست می‌دهند.

سرپرست حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود با بیان اینکه این شکارچی با مشاهده مامورین محیط‌زیست قصد متواری شدن داشت، تصریح کرد: سرعت‌عمل و هوشیاری محیط‌بانان و نیروهای حفاظت محیط‌زیست مانع از متواری شدن راکبان این موتورسیکلت شده و دستگیر می‌شوند.

وی از شکار یک راس قوچ وحشی توسط این شکارچیان خبر داد و گفت: لاشه این قوچ از موتورسیکلت کشف و شکارچیان متخلف به‌منظور سیر مراحل قضایی به اداره حفاظت محیط زیست شاهرود منتقل شدند.

قربانلو از هماهنگی با قاضی کشیک دادسرای شاهرود در این خصوص خبر داد و افزود: قاضی کشیک دادسرای شاهرود در همین ارتباط حکم به بازداشت شکارچیان متخلف داده و پس از تکمیل پرونده راهی زندان شدند.

سرپرست حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود از برخورد جدی با متخلفان شکار در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود برابر قوانین با متخلفین شکار برخورد جدی کرده و اجازه تعدی به انفال الهی را نخواهند داد.

وی با بیان اینکه قوچ وحشی از حیات‌وحش مورد حمایت است گفت: هرگونه شکار غیرقانونی در شهرستان با برخورد جدی محیط‌بانان و ماموران محیط‌زیست روبرو خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه