English

شهردار اصفهان:

تبادلات فرهنگی بین اصفهان و سنگاپور، روابط ایران با این کشور را توسعه می دهد

شهردار اصفهان گفت: توجه به تبادلات فرهنگی بین اصفهان و سنگاپور می‌تواند بستری مناسب برای توسعه روابط اجتماعی، اقتصادی و بازرگانی دو کشور ایران و سنگاپور باشد.

تبادلات فرهنگی بین اصفهان و سنگاپور، روابط ایران با این کشور را توسعه می دهد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، جمالی نژاد در دیدار با وزیر مشاور در امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپور افزود: با خواهر خواندگی اصفهان و سنگاپور و ایجاد دیپلماسی شهری می‌تواند به توسعه روابط دو کشور ایران و سنگاپور در دیگر بخش‌ها نیز کمک کرد.

وی، گفت: در واقع دیپلماسی شهری پیش زمینه‌ای برای دیپلماسی‌های رسمی بین دو کشور است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه اصفهان بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین کلانشهر از بین هشت کلانشهر ایران است، اظهار داشت: این شهر یکی از خاص‌ترین شهرهای جهان است و به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد با ۱۵ شهر بزرگ جهان عقد خواهر خواندگی بسته است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در همه شهرهای خواهر خوانده هفته فرهنگی برگزار کرده و هفته فرهنگی شهرهای خواهر خوانده نیز در این شهر برگزار شده است، اضافه کرد: می‌توان گفت فرهنگ و تبادلات فرهنگی بهترین ابزار برای ارتباط بین مردمان کشورهاست .

محمد مالکی عثمان وزیر مشاور در امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپور و هیات همراه، 15 فروردین وارد تهران شد و پس از دیدار با مقام های کشورمان، روز گذشته به اصفهان سفر کرد و امروز این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

جمهوری سَنگاپور، کشوری در جنوب شرقی آسیا به پایتختی شهر سنگاپور و جمعیت پنج میلیون تَن است که کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا بشمار می آید.

سنگاپور، کشوری ثروتمند و مدرن است و اقتصاد آن که متکی بر بخش خدمات و صنعت است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده‌، به نحوی که چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیاست.

صنعت گردشگری، یکی از منابع عمده درآمد سنگاپور را تشکیل می‌دهد.

جاذبه‌های طبیعی فراوان، تنوع قومی و شبکه حمل و نقل گسترده و کارآمد، از جمله دلایل محبوبیت این کشور در بین جهانگردان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه