English

اطلس نیازمندی‌های محلات قم تدوین می‌شود

شهردار قم گفت: برای سال ۹۶ بالغ بر ۲۰ پروژه مهم را در دستور کار داریم که تقاطع غیرهمسطح شهرک قدس، فاز سوم بلوار آیت‌الله بروجردی، تقاطع غیرهمسطح میدان ولیعصر(عج)، کلنگ‌زنی ۱۰ مجموعه فرهنگی و تفریحی در مناطق هشتگانه و... از آن جمله است.

اطلس نیازمندی‌های محلات قم تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، شهردار قم در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم، با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته چرخ شهرداری به راه افتاده است، اظهار کرد: با اقداماتی که صورت گرفت ۷۰۰ میلیارد تومانی که بدهکاری دولت به شهرداری بود در مسیری قرار گرفت که مجبور شدیم آن را از صکوک به اسناد خزانه تبدیل کنیم که اواخر سال این مطلب با حمایت نمایندگان مردم قم در مجلس به تصویب رسید و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اوراق دوساله است، افزود: ۸۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری نیز قبلا تهاتر شده بود و به زودی با این اقدامات بخش عمده بدهی‌ها تسویه شده و تنها بخش اندکی از آنها باقی می‌ماند.

سقائیان نژاد با تاکید بر تصویب برنامه قم ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری در سال ۹۶ نیز نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید که البته فاینانس مترو نیز به آن اضافه خواهد شد که نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت تحقق بودجه در شهرداری قم، گفت: اگر برنامه نداشته باشیم نمی‌توانیم به درستی وضعیت تحقق بودجه را بررسی کنیم اما آنچه که بررسی شده نزدیک به ۱۰۱ درصد بودجه سال ۹۵ تحقق پیدا کرد که این حاکی از پایداری و ثبات اجرایی در شهرداری است.

شهردار قم با بیان اینکه در سال‌های گذشته کمتر از ۷۰ درصد بودجه شهرداری محقق می‌شده است، افزود: این نشان می‌دهد که مسیر درست بوده و هدفگیری عاقلانه صورت گرفته است.

وی  با تاکید بر اتمام اکثر پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری، خاطرنشان کرد: زیرگذر ۱۵ خرداد نیز قرار بود که در هفته نخست تعطیلات افتتاح شود به دلیل بارندگی، مشکلاتی در روند روسازی ایجاد شد و ما آماده آسفالت زیرگذر و بازگشایی آن پس از اتمام بارندگی هستیم.

سقائیان نژاد به بهره‌برداری از فاز دوم پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی اشاره کرد و گفت: فاز دوم بلوار آیت‌الله بروجردی بازگشایی شده و شهروندان از آن استفاده می‌کنند و به زودی مراسم افتتاح رسمی این بلوار نیز برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی مطلوب شهرداری در ستاد نوروزی، بیان کرد: سه مورد از کمپ‌های ما کامل در اختیار زائرین برای اسکان موقت بوده که از جمله کمپ امام رضا(ع)، فدک و غدیر است که نظم خوبی در شهر ایجاد کرده و چادرخواب در سطح شهر نداشتیم.

شهردار قم با اشاره به اقبال خوب مسافران برای حضور در کمپ فدک، تصریح کرد: این نشان می دهد که زمینه‌ای در حال ایجاد است برای نظم‌دهی به شهر و تمام عزم شهرداری بر این است که در نوروز نظم و سیما و منظر شهری حفظ شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای تحقق شعار رهبری در سال ۹۶ گفت: برای سال ۹۶ بالغ بر ۲۰ پروژه مهم را در دستور کار داریم که تقاطع غیرهمسطح شهرک قدس، فاز سوم بلوار آیت‌الله بروجردی، تقاطع غیرهمسطح میدان ولیعصر(عج)، کلنگ‌زنی ۱۰ مجموعه فرهنگی و تفریحی در مناطق هشتگانه و... از آن جمله است.

سقائیان نژاد به راه‌اندازی ۲۰ مجموعه ورزشی روباز در شهر قم در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: تمام این امکانات وضعیت خوبی را در شهر قم ایجاد می‌کند و شاهد رفاه و آسایش بیشتر شهروندان خواهیم بود.

وی به انعقاد قرارداد افزودن ۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم اشاره کرد و گفت: برای تمام پروژه‌هایی که برنامه‌ریزی کردیم بودجه پیش‌بینی شده و در ذیل عنایات حضرت معصومه(س) با مدیریت جهادی به دنبال تحقق رشد و توسعه شهر قم هستیم.

شهردار قم با بیان اینکه تعامل شهرداری با سازمان‌های داخل استان خصوصا مسجد مقدس جمکران، اوقاف و... بسیار خوب است، گفت: ما آماده هرگونه همکاری با آستان مقدس حضرت معصومه(س) هستیم.

وی با اشاره به برنامه شهرداری برای تدوین اطلس نیازمندی‌های محلات قم، گفت: نزدیک به ۱۸۰ محله در قم داریم که اگر بخواهیم برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم باید نیاز محلات را احصا کنیم.

سقائیان نژاد به جزئیات برنامه شهرداری برای تدوین اطلس محلات اشاره کرد و افزود: با این اطلس در کنار برنامه قم ۱۴۰۰ می‌توانیم نیازمندی‌ها را مدیریت کرده و وضعیت خوبی را در شهر برقرار کنیم.

وی گفت: شهرداری کاملا در حال حاضر آماده است تا با هر مدیریتی با این زیرساخت‌ها و برنامه بتواند روند خوبی را در شهر رقم بزند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه