English

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد:

بودجه شورای شهر در سال آینده ۳ میلیارد تومان خواهد بود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: درصدی از بودجه شهرداری بر اساس قانون به‌عنوان بودجه شورای شهر قرار می‌گیرد که برای سال ۹۶ حدود ۳ میلیارد تومان پیشنهادشده که برای تصویب به فرمانداری اصفهان ارسال‌شده است.

بودجه شورای شهر در سال آینده ۳ میلیارد تومان خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، امینی اظهار داشت: 80 میلیارد تومان از بودجه ۹۶ شهر اصفهان به‌صورت ویژه برای مناطق محروم در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: سال ۱۳۸۳ برای اولین بار چنین ردیف بودجه‌ای با مبلغ ۲ میلیارد تومان در بودجه شهر اصفهان دیده‌شده بود ولی در حال حاضر برای سال آینده ۴۰ برابر آن پیش‌بینی و تصویب‌شده است.

وی بابیان اینکه هنوز هم لکه‌های محروم در سطح شهر اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: تمام تلاش تیم مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر برای رفع تفاوت‌ها در بالا و پایین‌شهر در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوا، مسائل زیست‌محیطی و سلامت مردم موضوع داغ کلان‌شهرها است، گفت: رفتار غلط همه ما در زندگی شهروندی و مدیریت باعث خشم طبیعت شده است.

امینی گفت  : در بودجه سال ۹۴ و ۹۵ شهرداری اصفهان ردیفی برای ایجاد ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا دیده‌شده بود که در حال حاضر ۵ ایستگاه در حال راه‌اندازی بوده و ایجاد ۱۰ ایستگاه دیگر هم در بودجه سال ۹۶ شهر اصفهان پیش‌بینی‌شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه بر اساس آمار، خودروهای تک‌سرنشین سهم ۶۰ درصدی در آلودگی هوای شهر اصفهان دارند، بیان کرد: با تقویت و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان، کاهش سفرهای درون‌شهری و کاهش خودروهای تک‌سرنشین می‌توان برای این مُهم گام بلندی برداشت.

امینی افزود: سالیان سال استان اصفهان شاگرداول پرداخت مالیات کشور بوده  که موردنقد قرارگرفته است، البته در خصوص تخصیص بودجه کشور در رده‌های آخر بوده‌ایم.

وی بابیان اینکه شهرداری اصفهان هم در این زمینه فرهنگی ورود خوبی داشته است، اظهار کرد: ۶ درصد از بودجه عمرانی و ۱۳ درصد از بودجه جاری سال ۹۶ شهر اصفهان به موضوعات فرهنگی اختصاص داده‌شده است.

امینی با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون سلامت در شورای اسلامی شهر، گفت: مدیریت شهری اصفهان نگاه ویژه‌ای به موضوع سلامت داشته که به همین واسطه با حضور وزیر بهداشت ۱۶۰ خانه سلامت در سطح شهر اصفهان ایجاد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه اقدام‌های مؤثری در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی برای موضوع سلامت انجام‌شده است، اظهار کرد: کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان برای همین موضوع در تابلوهای سطح شهر به نمایش رفتار صحیح و غلط در حوزه اجتماعی و توجه به‌سلامت شهروندان پرداخته است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه