English

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان:

مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان توسط وزیر ارشاد به‌ بهره‌برداری می‌رسد

رئیس کمیسیون فرهنگی شهرداری همدان گفت: مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان توسط وزیر ارشاد به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان توسط وزیر ارشاد به‌ بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج، رضا غلامی خجسته بعد ازظهر امروز در مراسم افتتاحیه مجموعه فرهنگی ورزشی ولایت واقع در محله خضر همدان اظهار داشت: در این ایام 28 پروژه فرهنگی به بهره‌برداری رسیده و آماده افتتاح است که از این تعداد 4 پروژه امروز افتتاح می‌شود.

وی افزود: در سال 90 فقط 6 فرهنگسرا در همدان فعال بود که از آن سال تا به امروز با حمایت شورا شهر، معاونین و معاونت‌ فرهنگی 401 هزارو 318 متر زمین برای احداث مجموعه‌های فرهنگی اختصاص داده شده است.

غلامی خجسته با اشاره به اینکه 5 فرهنگسرا و سالن فرهنگی آماده افتتاح هستند، افزود: افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و افتتاح زمین چمن مصنوعی فوتسال شهرک الوند، از پروژهایی است که روزهای آینده به‌ بهره‌برداری می‌رسد و 9 فرهنگ‌سرا نیز در حال ساخت بوده که فرهنگ‌سرای آیت‌الله آخوند همدانی ازجمله این مجموعه‌ها است.

وی عنوان کرد: 15 زمین به ارگان‌ها، نهادها و مساجد هدیه شده است و اهدای زمین برای ساخت حوضه‌ی علمیه خواهران با متراژ 12 هزار مترمربع و اهدای زمینی به متراژ هزارو 411 مترمربع برای احداث مسجد اعظم در فرهنگیان از جمله اقدامات است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان، بیان کرد: این مجموعه که از سال 92 کلنگ‌زنی شده است دارای 2 هزارو 160 مترمربع زمین است که در شش فاز پیش‌بینی‌شده و فاز اول این مجموعه چهار طبقه، فاز دوم سالن کشتی در زیرزمین، فاز سوم زمین چمن فوتسال و فاز چهارم زمین والیبال و بسکتبال است که زورخانه و تعمیر و تجهیز سالن قدیمی که در حیاط این مجموعه قرار دارد.

غلامی خجسته با بیان اینکه برنامه‌های مختلف برای این فرهنگ‌سرا پیش‌بینی‌شده است که با کمک معاونت فرهنگی انجام می‌شود گفت: این برنامه‌ها از قبیل راه‌اندازی کتابخانه، سرای محله و سالن آمفی‌تئاتر، سالن جلسات اتاق مطالعه، اتاق مشاوره کارگاه‌های آموزشی سلامت و زبان خارجه هستند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه ما در این مجموعه برای خانواده‌های یعنی راه‌اندازی واحد اشتغال با مشکل مالی مواجه است، گفت: در این مکان دارقالی، چرخ‌خیاطی، کامپیوتر وغیره برای ایجاد اشتغال زنان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست وجود دارد که پس از گذراندن دوره‌ی آموزشی در این مکان به سازمان فنی و حرفه‌ای برای دریافت مدرک معرفی می‌شوند و ما به این افرادی وامی برای خوداشتغالی در منزل اهدا می‌کنیم.

غلامی خجسته با اشاره به اینکه فردا بیست و سومین مجموعه فرهنگی و ورزشی در همدان افتتاح می‌شود، افزود: فاز اول این مجموعه که فردا افتتاح می‌شود دارای 800 نفر ظرفیت و فاز دوم آن دارای هزار و 200 نفر ظرفیت است که اجرای این طرح از شورای دور دوم آغاز شده و زیربنای این مجموعه 14 هزار مترمربع و در غرب کشور بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین مجموعه فرهنگی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان، اظهار داشت: حدود 95 درصد این فرهنگ‌سراها و کانون‌های ورزشی در حاشیه‌ شهر هستند و 5 درصد آن نظیر تالار قران و پارک پرواز بقیه در مرکز شهر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه