English

استاندار کرمانشاه:

رونق بیستون، تاق بستان و آناهیتا نقشی کلیدی در توسعه کرمانشاه دارد

استاندار کرمانشاه گفت: 25 درصد از سرجمع اعتبارات استان صرف ساماندهی پروژه‌های مهمی مثل احیاء و مرمت بیستون، طاق‌بستان، معبد آناهیتا که ماهیت استانی دارند؛ می‌شود.

رونق بیستون، تاق بستان و آناهیتا نقشی کلیدی در توسعه کرمانشاه دارد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر رازانی با اشاره به تصویب نهایی و تعیین تکلیف بودجه سال 96 در مجلس شورای نگهبان با اهتمام دولت و مجلس، اظهار داشت: در سال گذشته تأخیر تصویب بودجه در مجلس موجب تأخیر در کارهای استان شد. بر مبنای این تجربه، امسال به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی انجام شد که پیش از وصول بودجه، سهم هرکدام از شهرستان‌ها را مشخص کنیم و در این راستا از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواسته شد در این زمینه کار کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مجموعه مدلی را بر اساس 40 شاخص تنظیم نمود که در این نشست میزان سهم هر شهرستان از بودجه مشخص شد.

این مقام عالی استان تصریح داشت: علیرغم اینکه اعداد بودجه به‌صورت رسمی هنوز اعلام‌نشده ولی چون اطلاعات وجود داشت بر اساس آن سهم‌بندی‌ها مشخص گردید.

وی سهم شهرستان کرمانشاه از بودجه 96 را 45 درصد و سهم 13 شهرستان دیگر را 55 درصد اعلام کرد و افزود: به‌زودی میزان سهم هر شهرستان توسط سازمان برنامه‌وبودجه به فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود.

دکتر رازانی خاطرنشان ساخت: امروز تصویب شد تمامی کارهای تعیین پروژه و مبادله موافقت‌نامه که جزو مراحل اجرای بودجه و پروژه است تا قبل از پایان بهار انجام شود و به‌این‌ترتیب در همین روزهای آغازین سال به‌تدریج وارد اجرای بودجه شویم.

استاندار کرمانشاه افزود: همچنین مقرر گردید 25 درصد از سرجمع همه اعتبارات صرف پروژه‌هایی شود که ماهیت استانی دارند. ازجمله پروژه‌های مهمی مثل احیاء و مرمت بیستون، طاق‌بستان، معبد آناهیتا و پروژه‌هایی از این سنخ که در قالب شهرستانی نمی‌گنجد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: این پروژه‌ها برای استان اهمیت کلیدی و استراتژیک دارند و رونق دادن به این مراکز گردشگری به تقویت این بخش کمک خواهد کرد و زمینه‌ای را فراهم خواهد نمود تا کرمانشاه به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شود.

دکتر رازانی بیان داشت: امسال پروژه‌های عمرانی استان زودتر آغاز خواهند شد و این مسئله تأثیر مستقیمی بر روی افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در سال جدید خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه