English

استاندار اصفهان:

معتادان متجاهر در آستانه نوروز از سطح شهر اصفهان جمع‌آوری می‌شوند

استاندار اصفهان گفت: با توجه به درپیش بودن تعطیلات نوروزی و ورود مسافران به اصفهان، معتادان متجاهر با هماهنگی پلیس و بهزیستی جمع آوری می‌شوند.

معتادان متجاهر در آستانه نوروز از سطح شهر اصفهان جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپور در دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به تعطیلات سال نو اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که در این ایام بیش از 3 میلیون مسافر برای گذراندن تعطیلات و استفاده از جاذبه‌های گردشگری به اصفهان سفر کنند.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برنامه خاصی برای این ایام تدوین شده است، گفت: این برنامه مورد تأیید وزیر کشور نیز قرار گرفته است.

استاندار اصفهان به تشریح این برنامه پرداخت و گفت: در استان اصفهان تعداد معدودی معتاد متجاهر وجود دارند که مشکلاتی از جمله ایجاد منظر نازیبا در شهر و سرقت از مسافران ایجاد می‎کنند که این مشکلات در شأن اصفهان نیست.

وی افزود: براساس برآورد صورت گرفته حدود یک هزار و 200 نفر از این معتادان در اصفهان حضور دارند که از این تعداد صد نفر زن هستند و در شهر اصفهان به طور تقریبی 400 نفر معتاد متجاهر شناسایی شده‌اند.

زرگرپور اظهار داشت: براساس پیش بینی صورت گرفته از هفته آینده تمامی معتادان متجاهر با تمرکز بر شهر اصفهان جمع‌آوری خواهند شد و به مراکز ماده 15 و 16 اعزام خواهند شد و در طول این مدت که بیش از یک‌ماه خواهد بود هم منظر شهر زیبا شده و هم به نحوی از سرقت‌های خردی که در مکان‌های اسکان مسافران و گردشگران صورت می‌گیرد جلوگیری خواهد شد همچنین این معتادان نیز تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به فعالیت خیریه‌‎ها در زمینه پیشگیری از مواد مخدر اشاره کرد و افزود: خیرین در موضوعات مختلف فعالیت می‌کنند ولی خیریه‌ای که کار فرهنگی می‌کند و در رابطه با پیشگیری از مواد مخدر دخالت می‌کند برای نخستین‌بار در استان اصفهان آغاز به‌کار کرده است، این اقدام تجربه بسیار خوبی در اصفهان بوده و الگویی برای دیگر استان‌ها شده و باید با این فعالیت‌ها اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را قدم به قدم متجلی کنیم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: باید اینگونه خیریه‌ها افزایش یابند چراکه می‌توانند در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بسیار موثر عمل کنند و در کنار آن باید ساختاری برای خیران ایجاد شود که خدمات آن‌ها همپوشانی نداشته باشد و در هم‌افزایی با یکدیگر فعالیت کنند.

وی در پایان میزان کشفیات مواد مخدر را 38 تن خواند و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه