English

جزای نقدی در انتظار شکارچیان "ابیا" در آستانه اشرفیه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: شکارچی را که اقدام به شکار سه قطعه پرنده ابیا کرده بود به پرداخت جمعا سی میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

جزای نقدی در انتظار شکارچیان "ابیا" در آستانه اشرفیه

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم غلامی گفت: دادگاه 101 کیفری آستانه اشرفیه، یک شکارچی را که اقدام به شکار سه قطعه پرنده ابیا کرده بود به پرداخت جمعا 30 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط سلاح در حق دولت محکوم کرد. این شکارچی توسط مامورین نیروی انتظامی شهرستان دستگیر شد.

وی تصریح کرد: برابر پیگیری حقوقی این اداره و تنظیم صورتجلسه، حکم مذکور صادر شد و محیط زیست آستانه اشرفیه طی دادخواست جداگانه خواستار وصول ضرر زیان وارده به محیط زیست شده است.

ابیاها پرندگانی هستند جنگلی و تک‌زی با طول 34 سانتی‌متر که بدن‌هایی چاق داشته و پرهای سیاه و قهوه‌ای نقشداری که قابلیت همرنگ شدن با محیط و پنهان شدن در پشت بوته‌ها را به پرنده می‌دهد، آن را پوشانده‌است.

چشم‌ها در دو طرف سر واقع شده‌اند و میدان دیدی 360 درجه را به پرنده می‌دهند. منقار ابیاها، بلند و باریک بوده و نوک آن در آرواره بالایی بر خلاف دیگر پرندگان انعطاف‌پذیر است. در ایران ابیاهای مهاجر فصل زمستان را در شمال کشور و بویژه در زمین‌های پست ناحیهٔ دریای خزر می‌گذرانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه