English

کارت های ملی فعلی سال آینده هم اعتبار دارند،

صدور ۴۴۱ هزار کارت هوشمند ملی در کرمانشاه

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه با اشاره به صدور 441 هزار کارت هوشمند ملی در استان،گفت: از این تعداد تاکنون379 هزار کارت تحویل‌شده و حدود 62 هزار کارت در ادارات ثبت‌احوال باقی‌مانده که افراد متقاضی برای دریافت آن‌ها مراجعه نکرده‌اند.

صدور 441 هزار کارت هوشمند ملی در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه قبادی با اشاره به شروع پروژه صدور کارت ملی هوشمند از سال 1391،گفت: در این سال برای تعدادی از مسئولین و مجریان انتخابات کارت هوشمند ملی صادر شد.

وی افزود: فراخوان عمومی کارت هوشمند ملی در سال 1392 داده شد و تا بهمن‌ماه امسال در استان کرمانشاه 552 هزار و 590 درخواست کارت هوشمند ملی دریافت کردیم.

قبادی تصریح کرد: از این میزان تا به امروز 441 هزار و 236کارت صادرشده و از این تعداد 379 هزار و 952کارت تحویل متقاضیان شده است.

قبادی تصریح کرد: متأسفانه افراد برای تحویل کارت خود دیر اقدام می‌کنند و این امر موجب شده که در حال حاضر حدود 62 هزار کارت هوشمند ملی در ثبت‌احوال بایگانی شود.

این مسئول از متقاضیانی که پیامک آماده شدن کارت هوشمند ملی برای آن‌ها ارسال‌شده خواست تا هرچه سریع‌تر به ادارات ثبت‌احوال مراجعه کرده و کارت خود را دریافت کنند و خاطرنشان کرد: در صورت مراجعه دیرهنگام امکان ابطال کارت آنان وجود دارد و افراد باید مجدداً برای گرفتن کارت جدید تمامی مراحل ثبت‌نام را طی کرده و تمامی هزینه‌ها را بپردازند.

قبادی بابیان اینکه ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اینترنتی است، گفت: در زمان ثبت‌نام اینترنتی مبلغ 20 هزار تومان از هر فرد متقاضی دریافت می‌شود.

وی افزود: دفاتر پستی و پیشخوان هم هزینه‌های خود رادارند که حدود 10 هزار تومان است و درمجموع گرفتن یک کارت هوشمند ملی حدود 30 هزار تومان هزینه دارد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر 14 دفتر پُستی به همراه 27 دفتر پیشخوان درزمینهٔ ثبت‌نام و تحویل کارت هوشمند ملی در استان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اینترنتی است و افراد می‌توانند از منزل هم در صورت دسترسی به اینترنت ثبت‌نام خود را انجام دهند.

قبادی افراد 15 ساله که برای اولین بار متقاضی دریافت کارت ملی هستند و نیز افرادی که کارت ملی خود را گم‌کرده‌اند ازجمله افراد در اولویت برای صدور کارت هوشمند ملی عنوان کرد و افزود: البته همه افراد می‌توانند برای ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اقدام کنند و در این زمینه هیچ محدودیتی نداریم.

این مسوول یادآور شد: بر اساس اعلام سازمان ثبت‌احوال، کارت‌های ملی فعلی تا پایان سال آینده نیز اعتباردارند، اما از افراد می‌خواهیم برای دریافت کارت هوشمند ملی که قرار است در آینده جایگزین بسیاری کارت‌ها شود، اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه