English

آمادگی سنقروکلیایی برای میزبانی از مسافران نوروزی

فرماندار سنقر و کلیایی گفت: تمهیدات لازم با بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود برای میزبانی از گردشگران و مسافران در ایام نوروز در این شهرستان اندیشیده شده است.

آمادگی سنقروکلیایی برای میزبانی از مسافران نوروزی

یاور محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه افزود: در این راستا با برگزاری جلسات متعدد و برنا مه ریزیهای از قبل صورت گرفته، وظایف مربوط به هر یک از دستگاه‌های اجرایی ذیربط مشخص شده ومصوبات برای اجرا برای آن‌ها ارسال شده است.

وی از تامین محل اسکان مسافران از طریق آموزش‌وپرورش با تجهیز و راه اندازی 5 واحد خانه معلم و 10 واحد در دبیرستان بعث واقع در جنب مسجد جواد الائمه خبر داد و گفت: در صورت نیاز از ظرفیت خوابگاهی ادارات ورزش و جوانان، اوقاف و امور خیریه و شبکه بهداشت و درمان نیز بهره گیری خواهد شد.

فرماندار سنقر و کلیایی، ساماندهی مراکز درمانی شهر و روستاها و تجهیز داروخانه‌ها و دستگاه‌های بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی، نظارت دقیق بر اماکن در ایام تعطیلات در خصوص کنترل بازار و رعایت بهداشت، تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر و استقرار پزشک در آن‌ها، روشنایی معابر، جایگاه‌های عرضه سوخت و اقدامات امدادی و امنیتی را از دیگر تمهیدات اندیشیده شده در راستای میزبانی بهتر از گردشگران نوروزی ذکر کرد.

فضاسازی ورودی شهر با پهن کردن سفره هفت‌سین، استقرار نیروهای امدادی و پلیس راهنمایی برای استقبال از میهمانان، معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و اماکن مذهبی با استفاده از بروشورها و تراکت‌ها، تجهیز روشنایی مسیر پارک سراب، بهسازی تابلوهای راهنما، لکه‌گیری و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، بهسازی پارک‌ها و ساماندهی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، آماده‌باش اکیپ امداد خودرو و فراهم نمودن تسهیلات لازم در نقاط هدف گردشگری از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر در آستانه ایام نوروز در سنقرو کلیایی است.

سنقر و کلیایی با 92 هزار نفر جمعیت در فاصله 86 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع‌شده و مراکزی از قبیل مرقد مطهر امامزاده احمد و امامزاده هادی (ع)، بقعه تاریخی مالک، سراب گزنهله و سراب گلویج، روستاهای ورمقان و چرمله، سد شهدا، کوه‌های سهیل و بدرو پریشان و موزه مردم‌شناسی از جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان است که همه‌ساله در ایام نوروز و تابستان پذیرای میهمانانی از نقاط مختلف استان و کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه