English

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان:

کارآفرینی گردشگری بومی‌سازی شود

‌دبیر کارگروه اقتصاد، صنعت و گردشگری اتاق فکر لرستان گفت: برای افزایش رقابت‌پذیری در امر گردشگری باید سرمایه‌های تولیدی، انسانی، خلاقیت و دانش منطقه را تقویت کنیم.

کارآفرینی گردشگری بومی‌سازی شود

‌به گزارش خبرگزاری موج، دکتر مرادی با بیان اینکه در بررسی چالش‌های توسعه‌ای لرستان علاوه بر صنعت، کشاورزی و خدمات، گردشگری جزو اولویت‌ها قرار گرفته است، افزود: علیرغم وجود برنامه‌هایی که دولت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و تعاون برای روستائیان داشتند و شغل‌هایی ایجاد کردند اما هنوز شاهد مهاجرت روستائیان به شهرها هستیم و متأسفانه مسأله جمعیت‌زدایی در روستاها را شاهدیم.
وی ادامه داد: در بحث گردشگری نیاز به یک سری فعالیت‌ها داریم تا اشتغال پایدار ایجاد شود و اقتصاد منطقه بهتر شود.
مرادی اضافه کرد: در لرستان تنها کشاورزی نمی‌تواند عامل مهم توسعه منطقه باشد بلکه باید به مسأله گردشگری بپردازیم و بنا به قابلیت هر منطقه برنامه‌‌ریزی کنیم.
دبیر کارگروه اقتصاد، صنعت و گردشگری اتاق فکر لرستان تصریح کرد: در بحث اکوتوریسم پایدار باید فعالیت‌های اقتصادی محلی و روستایی تقویت و از اهالی کمک بخواهیم تا مشارکت آنان منجر به رونق شود.
وی با بیان اینکه برای افزایش رقابت‌پذیری باید سرمایه‌های تولیدی، انسانی، خلاقیت و دانش منطقه را تقویت کنیم، یادآور شد: اکثر منابع طبیعی در لرستان مربوط به مناطق روستایی است، قطعاً رقابت‌های مکانی منجر به جذب سرمایه می‌شود.
مرادی در مورد کارآفرین گردشگری گفت: کارآفرین گردشگری فرآیندی وابسته به فرهنگ است و لازم بوده یک سری آموزش‌ها در این حوزه ارائه دهیم و مطابق با خواست اهالی منطقه، کارآفرینی گردشگری را بومی‌سازی کنیم.
عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان یادآور شد: نیاز به ایجاد سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه گردشگری هستیم و باید یک سری از این سازمان‌ها برای هدف موردنظر راه‌اندازی شود.
وی بر رقابت‌پذیری در منطقه برای ایجاد اشتغال تأکید کرد و گفت: با اجرای این مهم عدالت منطقه‌ای برای رفع عدم تعادلات در توزیع منابع شهری و روستایی کمتر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه